Kompis-dag

Idag har jag haft en kompis-dag igen.
=)
E och jag åkte iväg på förmiddagen för att göra en loppis-runda och idag blev det några fynd igen.
Ni kan väl förstå vad glad jag blir när jag kliver in på en sådan här loppis??!!



Idag har jag fotat mina fynd.



Burk, två mjölkkrukor, ett kryddställ och korgen.



Och så blev det två spel och en bok också.



Vi var i Hudik lagom till lunch så då käkade vi buffé på Noj´s...dom har bl a världens godaste jordnötssås.



Är jag i Hudik så måste jag alltid gå in på Dollar Store för att fylla på förråden av "gott och blandat".



Innan det bar iväg hemåt igen gjorde vi ett stopp hos Gröna Systrar.
Det är ett urmysigt litet ställe med handelsträdgård, butik och café, dit kommer jag att åka fler gånger.

Jag gillar verkligen sådana här dagar...tråkigt bara att tider RUSAR iväg när man har trevligt.
Förutom trevligt sällskap idag så bjöd E på godsaker till Tekla.
Tekla hälsar och tackar!!
;)



Även jag har förärats med presenter från E...idag en tunika och i lördags ett par tights.
Båda passade perfekt...TACK!!!
Jag gillar när jag får "ärva" kläder så där.
=)

I kväll har jag varit på promenad med vår granne E ner till sommarcafét...där var det uppträdande och extra gott fika.
Tur vi tog en långpromenad så vi kunde äta med gott samvete.



Nu ska jag ta en runda och se vad som hänt i Blogglandia idag.




1 Mormormu:

skriven

Vilken dag du verkar ha haft!!

Och VAR hittade du den loppisen?! Verkar inte gå av för hackor...



Gröna systrar, ligger det i Finflo tro?!



Hoppas du orkar med fler såna dagar, - tillsammans med undertecknad!



Kramisar

2 soffie:

skriven

åå vilken mysig dag du haft!

gonatt

3 Vaniljis:

skriven

Gud va mycket loppisar du hittar!

Sighten heter matdagboken.se

4 ciara:

skriven

Finns det något roligare än att gå på loppis!

Ha en toppendag/Kram Ciara

5 Lotta:

skriven

Var hittar du alla loppisar?! Jag hade blivit salig av lycka om jag kommit in på en sådan loppis.

6 Lena:

skriven

Vilken underbar loppis!!! Varför hittar inte jag någon sådan?



Vad det gäller det mindre vetande personerna så tror jag det beror på antingen okunskap, avundsjuka eller ren och skär dumhet. Drygt är det i alla fall.

7 Susanne:

skriven

Hej!!! Ja ibland kan man fynda men oftast så hittar jag inget. Ha en jätte bra dag. Kram Susanne

8 Sandra:

skriven

Gud vad smart att köpa spel på loppis! Jag vill ha massor med sällskapsspel! Kanske måste testa loppis jag med:)

9 Anonym:

skriven

så himla söt lilla Tekla är... vilken goding:o)



sommar bilder hos dig också,.. härligt... det "värmer" i regnvädret.

10 Anonym:

skriven

Sådana fynd gillar jag...så du är lika mjölkkruk galen som mig der jag ;)

Tala inte om var den loppisen ligger...jag kommer nog att åka förbi de krokarna till veckan, blir ju då tvungen att tvinga gubben stanna där ;))

11 Helena:

skriven

Vilken härlig dag du och din vän har haft.=)

Fina fynd.

Ha en skön fredag vännen!

Kram

12 synne:

skriven

Men sikken goding lilla Tekla är då.

Klart hon ska ligga i husses säng.

Hoppas hon förblir långhårig.



Vilken loppis. Där hade jag nog gått amok tror jag...

Så mycket saker på en och samma plats.

Det där dollar store är jag nyfiken på. Vad är det för en butik?

Här har dagen börjat i dimma efter gårdagens häftiga och kraftiga oväder.

Det var otäkt en stund ska jag säga.

Blixten slog ner här så vårt alarm gick igång vid 2 tiden inatt. så det har inte blivit så mycket sömn.

Seriekopplat mellan våra hus, ladan och potatislagret....

Tur man kan vila sig lite nu, för nu är det avlaget.



Så fort din semester har gått....

Varför ska den springa iväg i turbofart?



Du får njuta de sista dagarna nu. Hoppas du får goväder.

Kramen Synne.

13 Maria:

skriven

Vilken mysig dag :-)



Hoppas fredagen blir bra oxå :-)

Kramen

14 Camilla:

skriven

Låter som en helmysig dag:-)

15 matte:

skriven

Jäklar vilken loppis. Rena rama guldgruvan!

Fina saker du hittat :)

16 Pia:

skriven

Vad härligt med kompisdagar !

17 Trolda:

skriven

Vilken mysig dag ni hade! Och så härliga FYND du gjorde! Gillar burken o mjölkkannorna...Och affären verkar ju hur mysig som helst!



Trolda - kramar =D

18 Mormormu:

skriven

Det var på tiden! Har saknat dig sååå..



Nu ska jag ut på min lilla bilutflykt med mamma, får se var vi hamnar. Men mat är utlovat. Gratis sådan för min del... Morsan har tydligen "spenderbyxorna" på.. (och det är inte ofta ska du veta)!



Ha en bra eftermiddag, vi hörs!



Kramisar!

Kommentera här: