Det kan inte vara sant...

...var min första tanke när en granne ringer i kväll och samlar ihop folk för att försöka få upp en häst som gått genom isen. Inte i år igen!!!
Förra vintern gick en annan grannes unghästar genom isen.
Den här gången var det endast med handkraft som det var möjligt att dra eftersom hästen låg så illa till.
Kolsvart och kallt ute var det också.
Efter många om och men så kom hästen i alla fall upp ur vattnet, mycket medtagen men vid liv...nu hoppas jag verkligen att hon repar sig.
Det var många bybor på plats för att hjälpa till...när något händer i en sån här liten byhåla så ställer alla som kan upp...själv är jag livrädd för isar men min A han tvekade inte...han har stått i iskallt vatten ikväll för att försöka hjälpa hästen...min insats blev att försöka få upp värmen på hästen igen när hon väl var uppe på land...fy så illa det kunde ha gått för både häst och människor...skönt att äventyret slutade som det gjorde.



Bilden är googlad.
1 Carina:

skriven

Fy så hemskt..förstår att det inte är bara att få upp ett så stort djur på isen igen :/

Skönt att ha grannar som ställer upp snabbt och alla kan ju hjälpa till på sitt sätt, du var nog viktg om kunnde som hästvan ta hand om den sen.

Hoppas ni alla är varma igen nu.

2 Nettan:

skriven

Usch va otäckt !

Tur att det gick bra !



Ha en bra kväll !

3 Sandy:

skriven

Åh hoppas att hästen klarar sig och att P inte blir sjuk nu! Värm er nu! Kram!!

4 Camilla:

skriven

Nämen fy sjutton, det där är ju det värsta som kan hända. Vilken himla tur att ni fick upp den. Usch, jag får ångest av bara tanken..



Det var jag som frågande över om du var ledig i jul, by the way:-)

Jag förstår inte varför namet inte kom med..hm..

5 Synne:

skriven

Vilken kväll ni haft hos er.

Det är så fruktansvärt när nått sånt händer. Man känner sig hjälplös precis.

Tur att folk ställer upp och hjälper varandra vid sådana tillfällen.

Men hur kom den ut på isen?



Hoppas det går bra för dig och gubben nu så ni inte blir sjuka. Önskar resten av räddningsteamet detsamma.

Ha det gott.

Synne.

6 Ann:

skriven

God morgon! Fy så otäckt! Vad rädd den ska ha varit! Tur det gick bra!

7 Plogflickan:

skriven

Huga vad hämskt, hoppas allt gått bra med pållen & alla som hjälpte till?

8 Sus i dus i desperat träning!:

skriven

Det var tur att det gick som gick och att det gick bra!



Kram Sus

9 Inger Maryissa:

skriven

Men vad läskigt det måste vara för den stackars hästen som gick genom isen.

Vad skönt att det gick bra att få upp den.

Men kan tänka mig att det var jobbigt och speciellt på natten, och att hästen var medtagen efteråt, och hoppas hon repar sig.

Och ja, vad skönt att allt gick bra för både häst och människor..

Ha en fortsatt bra helg.

Kram



10 Annelie:

skriven

Underbart att det gick bra för hästen=)

11 Mia:

skriven

Men fy så otäckt!!! Hoppas det går fortsatt bra för henne....men usch... :/

12 Lena:

skriven

Fy så otäckt. Vilken tur att allt gick bra!

Kommentera här: