Änglavakt




I söndags hände det en mycket otäck sak i vår by som jag måste berätta.

En av våra grannar har unghästar i en hage ner mot sjön och i söndagsmorse blev dom skrämda och rusade i panik ut på isen och gick igenom.

Som tur är när man bor på landet så finns det traktorer i vart och vartannat hus så hon får snabbt tag på folk som kan hjälpa till.

Även fast hjälp var på plats fort så låg de två hästarna i vaken i ca 30 minuter.

Isen var så tunn men för att försöka rädda hästarna fick ägaren åla ut på isen för att få rep runt hästarna och det enda som stack upp ur vattnet var deras huvuden.

Hon lyckas lägga rep runt deras halsar och med hjälp av en traktor lyckas hästarna, mot alla odds, ta sig upp ur vaken.

Det här har kunnat sluta mycket illa, hästarna hade gått igenom ca 30 meter ut vilket innebär att dom var ute på djupt vatten. Inte bara hästarna utan även ägaren, som ålade sig ut, måste ha haft änglavakt den här dagen?.


 


 


 

 









1 Christel:

skriven

Vilken otäck situation. Det är en skräck att det ska hända hästarna något. Tur att det gick bra.

2 Mia:

skriven

Nej vad otäckt!! Vilken tur att det gick bra till slut...

3 Sus i dus:

skriven

Men huga så hemskt! Jag de hade verkligen änglavakt!=)
själv så är jag livrädd isarna på sjöarna! Jag hade en släkting som drunknade i liten ålder så jag blev skrämd som barn.=(
/Sus

4 Cajsa:

skriven

Men usch vad obehagligt. Jag fixar inte djur som råkar illa ut. Jätteskönt att dom klarade sig. :-(

5 Mia:

skriven

Kollar bara om det går att lämna kommentar hos dig

6 Helena:

skriven

Vilken tur att allt gick bra!

7 Helena:

skriven

30 minuter i kallt vatten och sedan en chock som de måste ha fått de stackars djuren. Det går ju inte att förklara för dem. :0(
Hoppas de mår bra nu.
OK! Jag skickar möblerna till dig när jag byter :0)

8 Carina:

skriven

Änglavakt absolut.

9 Lizaloop:

skriven

oj shit, vilken tur i oturen att det slutade lyckligt!!!!!!!

10 Helena:

skriven

Du är utmanad :0)

11 Maria:

skriven

Gud va otäckt. Ja det kan man kalla änglavakt.

12 Inger Maryissa:

skriven

Ja, det var nog verkligen änglavakt både för hästarna och mannen.
Måste ha varit en så lättnad att allt gick bra.

13 Mija:

skriven

Usch. Det där är en mardröm! Tur att det gick bra. (Ryser)

14 Terjeellen:

skriven

Hm... This is really fresh idea of the design of the site! I seldom met such in Internet... Good Work!

Kommentera här: