Släke

Min "promenad-bok" just nu.
Tack för tipset Camilla.




Fredrik Broman, nyinflyttad kriminalpolis från Stockholm, tjänstgör sin första sommar på Gotland. Sent en kväll blir han uppringd av en äldre man som beklagar sig över att en Volvo med takbox står felparkerad vid en badplats. Den luktar konstigt också. Som släke - rutten tång.

Motvilligt och en aning illa till mods åker Fredrik ner till badet för att ta en titt på bilen. Den gamle mannen visar sig ha rätt. Det står en obehaglig lukt kring bilen. Det räcker med en snabb blick i den vita takboxen för att hitta förklaringen. Där ligger en död man, eller det som är kvar av honom: han ser ut som ett slaktat djur.

Därefter är inget sig likt. En hektisk jakt på en brutal mördare drar igång. Kvällstidningarnas löpsedlar förvandlar det gotländska sommarparadiset till "skräckens ö". Och för Fredrik och hans familj blir drömmen om Gotland en mardröm - de börjar förstå att det fasansfulla finns alldeles inpå knutarna.

1 Carina:

skriven

Men denna bok låter som det skulle

kunna vara något för mig!

Älskar att läsa om läskiga mord :-)

2 Bim H-D:

skriven

Den DÄR vill jag läsa/lyssna på, japp... lät som något för mig... riktigt bloddrypande ;) Saknar något som riktigt griper tag i mig just nu - har två pocket på G... men de är lite för sega tycker jag... känner inte för att börja på något nytt, nä...

Må så grankott...

3 Camilla:

skriven

Nej, vad kul att du börjat läsa Håkan Östlundh! :) Hans andra bok "Dykaren" är faktiskt snäppet bättre ändå tyckte jag.

Ha en fin kväll! :)

Kram!

4 zandra:

skriven

Hejsan!

Jag hittade bilden på en blogg...å han i sin tur har länkat till dessa sidor så med lite letande hittar du säkert något...men det finns många fina kök när jag kolla igenom lite snabbt =P

http://www.kensapuu.fi/Default.aspx?id=460493

http://www.marbodal.se/sv/

5 zandra:

skriven

hej hej igen!

Han hadde en till länk

http://www.gysingekok.com/

6 My:

skriven

Ny bekantskap eller, har aldrig hört talas den författaren innan. Är den bra så skriver jag upp den på min "att läsa-lista" (som just nu är väldigt lång) :)

7 Trolda:

skriven

Låter spännande, och så trevligt att du kan använda dina "teknikaliteter" på promenaderna nu då! ;-)



Trolda - godkväll!

8 Ulla:

skriven

Jag var inne på Soffies sida oc fick ett boktips och här är oxå ett. Hur ska jag hinna läsa allt om ni hela tiden kommer med tips? L

9 soffie:

skriven

Å den lät ju jättebra!lägger till den på villhalistan

må så gott

10 Kattis:

skriven

Hejsan!

Vi har haft en trevlig dag på Ålands hav.

Må gott!

Är lite trött faktiskt, fast jag var chauffören.

Kram

11 Nettan:

skriven

Va du hinner läsa böcker.

Jag älskar att läsa, men finner aldrig tid.

Det blir på morgonen vid en kopp fika innan ungarna har vaknat och sen i sängen när jag går och lägger mig - förhoppningsvis.

Hur hinner du ?!



Bra förresten att du har en kategori som heter böcker, då kan man kolla där när boken jag läser är slut.



Hoppas boken är bra !



kram

12 synne:

skriven

Den vill jag lyssna på med. Älskar krim.....

13 Sverretine:

skriven

Hi, how did you have the time to update you web site if you are so busy as your picture in your home page ? Good luck for your interesting links pages.

Kommentera här: