Fem en fredag v. 37: Ägodelarg

Då är det dags för  Elisamatildas fredagsutmaning igen.
 
Vad äger du fler än en av som många vanligtvis bara har en av?
 
Jag har TRE dammsugare, två i lägenheten och en i förrådet.
Så kan det vara när man bott i hus med flera våningar men i lägenheten är det egentligen helt onödigt men nu finns dom så då använder jag två av mina tre.
 
Vad för vanlig sak finns inte i din ägo, men som många vanligtvis äger? 
 
Nu för tiden verkar det finnas data-och tv-spel hos alla men det har inte jag.
 
Vad för något skulle du aldrig låna ut till en granne?
 
Det handlar nog mer om vilken granne som frågar än om vilken sak det är.
Till vissa inget, till andra vad som helst.
 
Vad har du någon gång lånat av en granne? 
 
En massa "småsaker" som jag glömt bort men det största och viktigaste var när jag fick låna en grannes bil när min fått körförbud eller var trasig, minns inte riktigt.
Hade varit omöjligt för mig att ta mig till jobbet annars utan bussförbindelser och 4 mil till jobbet.
 
Vilken ägodel har följt dig genom livet? 
 
En nalle som jag haft sedan jag var liten.
 
1 Scylla:

skriven

Nej, jag har inte heller något data-/tv-spel. Men ungarna har förstås.

2 Bokdamen :

skriven

Jag har två dammsugare, nästan tre kommer jag på nu om jag räknar in handdammsugaren men den är så liten så glömde bort den i mitt svar..

3 Paula:

skriven

Jag ångrar att jag inte köpte en sladdlös dammsugare när jag köpte ny. Stor och klumpig i en liten etta, lätt att vara efterklok. Kanske det blir en andra dammsugare även här..Jag känner inte grannarna så bra ännu så jag kan bedöma om de är ärliga och lämnar tillbaka det de lånar..
Gillar du böckerna om Flanagans? Dom är inte tramsiga som jag tror? Lite nyfiken är jag....

Svar: Flanigans... Sådär...
ejmis

4 A ROOM OF MY OWN:

skriven

har inga TV - eller dataspel heller. och ibland kan jag fundera över varför jag aldrig fått en nalle i hela mitt liv!lånar på förekommen anledning inte gärna ut böcker numera. men jag håller med om att det beror på den som frågar.

Kommentera här: