Vaknade med...

 
 
...en sprängande huvudvärk i morse.
Har jobbat ett par nätter och sömnen har blivit mindre än vad jag behöver och sen, som "pricken över i", ett sms från paret som köpte mitt hus och det gjorde inte saken bättre.
Inte första gången dom hör av sig om de mest märkliga saker men den här gången tog dom nog priset.
Går inte in på några detaljer här men märkligt är det...
 
 
 
Släpade mig i alla fall iväg på jobbet på ett inbokat möte i men sen gick jag hem och har vilat resten av denna dag.
Har legat i soffan mellan promenaderna med Albin.
Jag som är van att promenera i skogen i min ensamhet blir förvånad över vad många olika människor man stöter på här i stan.
I dag träffade jag t ex på "bajspåse-polisen".
En kvinna stog på håll och iakttog mig när jag stog och väntade på Albin som luktade läääänge på en fläck i gräset.
Ibland låter jag honom stanna och lukta så länge han vill.
Jag uppmärksammade kvinnan som som stog och tittade på mig tillsammans med sina två hundar och tänkte att hon nog väntade på att jag skulle gå vidare så att hon kunde passera med sina hundar, men där hade jag fel.
När jag började gå med Albin igen så skrek hon ilsket åt mig och viftade med en bajspåse.
Hon trodde nog att Albin bajsat och att jag inte plockade upp efter honom.
Jag hoppas jag träffar på henne igen, då ska jag berömma henne för hennes engagemang som "bajspåse-polis" men också tala om för henne att hon inte behöver spionera och kontrollera mig i den frågan.
Jag plockar ALLTID upp bajset.
 
 
 
 

Kommentera här: