Dagarna bara...

...rusar iväg och när jag har flera kvällspass på raken känns det som att jag bara jobbar, äter och sover.
 
Alla Hjärtans Dag har passerat.
Jag vet egentligen inte vad jag ska säga om dessa dagar.
Visst är det trevligt att göra något extra tillsammans men det behövs egentligen inte en speciell dag för det.
 
 
Det gäller bara att ta sig i kragen och hitta på något och det behöver inte innehålla prylar.
Gillar inte att det blivit ytterligare en dag för butikerna att göra stora pengar på "krafs".
 
Jag och L sammanstrålade efter jobbet den dagen och åt en god buffé på Dragon House.
 
 
 
Saknaden efter hundarna är fortfarande stor.
Jag har haft hund-rutiner i så många år och dom sitter i ryggraden.
Visst är jag sugen på en hy hund men jag har bestämt mig för att vara hundfri över sommaren i alla fall.
Det är tur att Axl är som en liten hund, han följer mig i hasorna här hemma. 
 
 
Jag, Axl och pannlampan på morgonrundan.
All snö har rasat från växthustaket, jag undrar när istapparna på hustaket rasar ner.
 
 
Jag märker tydligt att våren närmar sig.
Vi har haft några dagar med takdropp och det blir ljusare för varje dag som går.
En granne hade hört räven yla också, parningsrop, och det är ett tydligt vårtecken.
Det är fantastiskt med fyra årstider!!
 
 
 
 

Kommentera här: