Dags för en...

...uppdatering över vad som hände förra veckan.
=)
 
I tisdags var det inplanerat att jag skulle ut och äta med Sussi och Eva.
Jag trodde ju att jag skulle operera mig på onsdagen men nu var jag nyopererad med ett ben helt "spjälat" vilket gjorde att jag inte kunde köra bil.
Men Sussi hon var så gullig och både hämtade och skjutsade hem mig så middagen blev av.
<3
Vi åt supergod indisk mat och hade en trevlig pratstund.
 
 
Onsdag och torsdag var jag bara hemma på byn.
Fika och surr både hos Anki och Annica.
Tur man har goda grannar.
=)
 
I fredags var jag bjuden till Sussi på surströmmings-lunch.
Gud så gott det var!!
 
 
 
Efter en kortare promenad med hundarna bjöds det på efterrätt också.
 
 
När jag kom hem så dök det upp en trevlig överraskning på min gård.
Jag har nämligen fått nya grannar.
=)
Fastigheten närmast mig har varit tom i flera år och det har varit jättetråkigt.
Nu är den såld och ryktet sa att det var tyskar som köpt och då gick luften ur mig lite...jag vill ju ha året-runt-boende grannar.
Men när det trevliga tyska paret dök upp hos mig med en chokladask för att presentera sig, så visade det sig att dom ska bo här året om.
Ett par i min ålder och dom verkade jättegulliga.
När man bor i skogen som jag gör så är det skönt att man kan se lite ljus i andra hus under de mörka årstiderna.
 
Fredag kväll tillbringades på Hasselbacken för att förbereda inför marknaden.
 
Lördagen blev också en marknads-förberedelse-dag.
Avslutade dagen med en middag på Dinos med Annica och Pelle.
 
Och söndag så...marknadsdag i byn och jag sålde hemlagad senap, aioli och så hade jag plockat ihop lite loppis-prylar.
Inte riktigt lika mycket folk i år som i fjol men med tanke på vädret så är vi mycket nöjda.
Det är mycket mer jobb med en marknad än vad man kan tro och nu har jag och Annica arrangerat 3 jul-och 2 höstmarknader.
Vi får se om det går att samla energi för att dra igång något nästa år också.
Just nu känns det inte så men man vet ju aldrig...
 
 
 
1 Linda:

skriven

Vännerna ville ha med dig :) Gott med grannar som kommer att bo kvar, hoppas ni får bra kontakt och de forsätter vara gulliga.

2 soffie:

skriven

vilka goa vänner du har va mysigt att gå ut å käka ihop..

Kommentera här: