Jag har många...

...sjukdagar på ett år,
Den huvudsakliga anledningen är Mr Migrän men på senare tid har jag även haft mycket ont i rygg och leder.
I måndags var jag hemma med ont i kroppen...trodde det var influensa på gång men det var det inte.
Utredningen om jag har Sjögrens Syndrom är inte klar ännu, men ju längre tiden går desto mer tycker jag att det lutar åt det hållet.
Tack Försäkringskassan för det särskilla högriskskyddet.
 
 
1 FinaFiona:

skriven

Högrisk skydet,är det då arbetsgivaren slipper betala din sjuklön?

Vi håller på att diskutera detta,för jag vill slippa känna mig som en belastning då jag har en del dåliga dagar =(

Svar: Jag får sjuklön från dag 1. Hur det är med betalningen är jag osäker på men jag tror att arbetsgivaren får ett avstäm med en klumpsumma pengar från FK för mina sjukdagar en gång /år. Innan jag fick detta använde jag smesterdagar när jag hade migrän. Detta är MYCKET bättre så klar. Klart du ska ansöka!!
ejmis

Kommentera här: