Som om det inte...

...räcker med "jobbigheter" i livet så har jag dessutom fått högt blodtryck!!
Har känt att något varit galet så igår var jag på Vårdcentralen och tog trycket.
170/100!!
Alldeles på tok för högt!!
Akuttid hos läkaren idag och insatt på blodtrycksmedicin.
Gissar att det är den inre stressen som jag haft under lång tid som till slut gjort att trycket åkt i taket.
 
 
 
1 liza:

skriven

Tur det finns mediciner ....Men den där inre stressen du pratar om vet jag mycket väl vad det innebär med blodtrycket.

Hoppas det blir bättre med tabl iaf......Krya dig!!
Kramar <3

2 Eva Å:

skriven

Men va tusan, nu får det väl vara nog. Många i min närhet lever med högt blodtryck men lyckas hålla det nere med medicinering, man är dock rädd för konsekvensen av detta med högt blodtryck. Nu måste du försöka reda ut tankarna och varva ner. Jag tror dock det värsta är gjort och nu får tiden hjälpa till att läka sår. Bästa medicinen mot högt blodtryck är motion så ta dej i kragen och börja träna, ni har ju en fin motionsanläggning där du bor med gym och kurser. Motion med puls är en livsinvestering och du behöver det nu, det ger goda endorfiner som gör att man mår bra i kropp oxh själ och hjälper en att tänka klart!! Det är aldrig för sent att böra röra sig, du måste tänka på dej!!

3 Ann Catrine:

skriven

Egentligen inte underligt att trycket är väl högt nu, det kan ju vara tillfälligt också, med den stress du levt och lever med.
Hoppas det lugnar sig nu när saker börjar falla på plats och du kanske även får mer tid och lust att motionera.
Har du tid och lust kan du väl hålla mig sällskap på någon av mina rundor, just nu går det inte att gå den längsta rundan på grund av all snö, men i vanliga fall tar den ca 3 timmar, rakt ut i naturen! Men även de kortare rundorna på 1-2 timmar är sköna att gå!
Jag med stavar och du med hundar? ;-)
Jag försöker gå varje dag, så hojta till bara om du känner för sällskap!

Kram vännen!

4 Nyckelpigan:

skriven

Oj vad tråkigt att höra, hoppas du blir bättre snart! Högt blodtryck är inget kul, bra att du upptäckte det så du kan få medicin. <3

5 Bibbi:

skriven

DET är jobbigt!!! Hoppas de åtgärdar det snabbt och att du kan slippa medicinerna snart.
Inre stress är nog bland det farligare varianter av följder :(
Krya på dig tjejen!

6 Bibbi:

skriven

Nu har jag scrollat igenom massor i din blogg. Så snyggt du har här och intressanta inlägg.
Du bjuder verkligen på dig själv :)

7 Nettan:

skriven

Kan ju hoppas att medicinen mot blodtrycket även har effekt på din migrän, som den hade för mig!

8 paula i pörtet:

skriven

Högt blodtryck är ett symptom som visar att något är galet. Men, man kan leva gott under medicinering, själv har jag medicinerat i tjugo år, ibland upp till tre olika piller för att hålla trycket nere. Trots det mår jag fysiskt okej. Klokt av dig att kontrollera trycket nu innan det ställer till skada. Styrkekram!

Kommentera här: