Då kör vi på med...

...en sammanfattning av helgen då.
Var morgonpigg i fredags så jag var klar med både morgonpromenaden och djurstöket när klockan var 06.50.
Efter frukost , en stund vid datorn och lite stök i växthuset for jag en sväng till A i grannbyn och gosade lite med hennes helt underbara goldenvalp.
Hon föder upp golden och i den sista kullen blev det bara en liten kille. En underbar och bortskämd liten sak.
=)
Det blev såklart fika och en massa surr också.
Hann bara hem så kom det ett sms från min granne A som undrade om vi skulle ta en fika nere på sommarcafét så det blev påtåren och mer surr där nere.
 
När A kom hem från jobbet hade han med sig sallad som vi åt och sen blev det slappande i tv-soffan.
Tråkigt när det är så kallt på kvällen så man får sitta inne.
 
På lördagen fick jag, kors i taket, med mig gubben på en liten turné.
Först besökte vi Lögdö Bruk där det var en liten marknad, sen blev det en tur till loppisen på Hamsta.
Hamsta-loppisen var för dyr i min smak men jag lyckades pruta lite så jag blev inte helt missnöjd.
Avslutade med en fika hemma hos min mamma.
Mamma hade gjort creps som vi fick med oss hem så middagen var räddad utan ansträngning även denna dag.
;)
Efter middagen tog vi med ett par flaskor vin och begav oss över till grannarna A & P.
ÄNTLIGEN EN VARM KVÄLL!!!
=)
Satt ute på deras altan och surrade till 23.30.
HÄRLIGT!!
 
Vaknade i morse och trodde inte det var sant att termometern visade +20 i skuggan direkt på morgonen.
Tror det är första gången i sommar.
Gjorde nytt bete till djuren på förmiddagen och bromsarna uppskattade solvarm hud...vilka bjässar dom är!!
=/
När vi var klara med betet så for vi ner och lunchade på sommarcafét. Vi blev sittande där nästan två timmar i solen och surrade,
På eftermiddagen kom störtregnet så då blev det altansittning under filten avnjutandes ett avsnitt av Morden i Midsomer och lite choklad.
Det var inte så tokigt det heller.
Nu har jag precis plockat ur fönstren för i morgon kommer min RUT för att städa och tvätta fönstren.
VARDAGSLYX!!
=)
 
 
 
 
 
1 Pernilla:

skriven

Sådan lyx vill jag också ha!!!!!
/P

Kommentera här: