Gissa om jag var...

...helt utmattad efter gårdagen?
Började dagen på banken för att betala brorsans räkningar och göra en sorts avstäm för dödsboet.
Efter det träffade jag och mamma prästen för att planera begravningen.
Fy sjutton så jobbigt!!!
=(
Sen tömde vi hans lägenhet på de sista grejerna så nu är det bara städningen kvar, men den har vi lejt bort.

Det är verkligen inte bara sorgen man ska kämpa med när någon går bort.
Allt praktiskt som ska göras tar också på krafterna och man har verkligen inte lång tid på sig.
En bouppteckning ska göras inom TRE månader.
Det är väldigt kort tid.
Det känns nu som om det bara blir fler och fler "administrativa projekt" som tillkommer.
I dag kom jag på att det även måste deklareras för min brors räkning.
Det tas verkligen ingen hänsyn till att sorgen tar på krafterna...lagarna ska följas och tiden är knapp.
Det känns overkligt att det snart gått en hel månad sedan olyckan som dödade min lillebror.




1 Eva Å:

skriven

Hur tungt det än känns nu så kommer det att kännas bättre igen men jag förstår att ni går igenom ett helvete nu.

2 Jaana:

skriven

:(



Kram!

Kommentera här: