Fira VÅREN hos MormorMu

Hos min vän MormorMu kan man fira VÅREN och vara med i en tävling.


Ge exempel på vad vårtecken kan vara för dig, - ta chansen att vinna hemligt pris!

Uppgiften är uppdelad i tre kategorier:

1. Det vackraste/finaste/dyrbaraste/sötaste vårtecknet

2. Det  roligaste/mest oväntade/mest spännande tecknet på att våren är här

3. Det sämsta/äckligaste/tråkigaste vårtecknet


Här kommer några av mina vårtecken.

Sötaste vårtecknen är helt klart när det föds djur. Kalvar och ällingar…underbart!! Även de vilda djuren får ju ungar och jag har haft turen att se både rävungar, rådjurskid och fågelungar genom åren.




Det mest spännande är nog, förutom djuren då, frösådden och längre fram sen när man får följa att det växer i växthuset.


Det sämsta med våren är smutsiga och hårfällande djur. Vissa vårar har det varit så fruktansvärt lerigt och då är det INTE kul att ha huset fullt med ”fyrbentingar”.



1 soffie:

skriven

å vilka härliga vårtecken du visar så söta de är dina djur,

kramen

2 Ann Catrine:

skriven

Vilka härliga vårtecken du har,

och med fina foton ;-)



Lycka till i mitt lilla "vinstregn"



See you tomorrow, jag tar mig till vetrinären!



Kram

3 Marie-Louise:

skriven

Vilka härliga vårtecken du bjuder på :)

Kommentera här: