Ett paket med spännande innehåll...

...kom med posten förra veckan.







Sex, förhoppningsvis befruktade, ankägg som jag skickat efter från södra Sverige.
Vill ha lite nytt blod i ankflocken och myskankor är inte så vanliga här uppe.

Mina ankdamer värper en hel del nu igen...



...så jag har lagt de "importerade" äggen i ett av redena...



...och det gick visst hem.
=)



Nu håller jag tummarna för att äggen är befruktade...tar det säkra för det osäkra också och mutar med favoritfödan så de ruvande damerna ska vara på gott humör.
Dom är fullständigt galna i spagetti!!!








1 Budda:

skriven

Skickar ägg? ler

Lycka till.



Spaghetti är gott. ;)

2 Nina Lindh:

skriven

Ännu en ny lärdom... att man kan skicka efter ägg och få pippin. Och spaghetti ÄR gott! Håller med dina ruvande damer där.

3 sweetmama:

skriven

Men vad spännande !!! Då hoppas vi på det bästa nu och vill självklart se bilder på de små underverken sen ;)

4 Marie-Louise:

skriven

Så underbart, kan man beställa befruktade ankägg :) det hade jag ingen aning om. Då håller jag tummarna för att det går bra med äggen :) Kram

Kommentera här: