God laxrätt i ugn

Hos Tina hittar jag alltid något bra recept när jag är "i nöd".
;)

Testade det här igår och det var både enkelt och jättegott!!



8 st portions laxfilé eller en hel laxsida
5 dl creme fraiche
3 dl grädde
1 tärning grönsaksbuljong
1 tärning köttbuljong
1 brk stenbitsrom
Peppar
Hackad dill

Gör så här:
Lägg filéerna i en ugnsäker form. Rör ihop ingredienserna till såsen. Hacka dillen och rör ner i såsen.  
Slå det över fisken. In i ugnen 175g  i cirkus 15-20 min de sista 5 min strö över kräftstjärtar och räkor så det just  bara blir  varma.

Pressad potatis passar ju alltid till fisk men eftersom jag nu kör LCHF så blev det en bulgursallad.

1 Tinas skåpmat:

skriven

Javisst är laxrätten god, jag gillar att äta den kall på macka med. Ja potatis är ju som handen i handsken till fisk, det har oftast blivit en sallad med matvete eller bulgur som serverats :)

2 Ann Catrine:

skriven

Jag inspirerades av receptet hos Tina jag också,

men hur det var så blev den annorlunda ändå..

Blandade rejält med wasabi med creme fraiche

och grädde och täckte laxen med detta.

Blev gott det också.. och starkt...



Kram vännen, hoppas du kryar på dig!!

Kommentera här: