Precis innan...

...A skulle åka iväg till jobbet igår kväll hör jag honom ropa " det står en ko på gräsmattan" !



Sånt vill man INTE höra!!
Kolsvart hade det hunnit bli ute så det vara bara att rycka tag i ficklampan, fylla en hink med ko-godis och ge sig ut i mörkret.
Tack och lov så var det vår klokaste ko som tagit sig en liten kvällspromenad så det dröjde inte så länge förrän hon var på plats i hagen igen.
Tror dessutom att adrenalinpåslaget efter detta lilla äventyg gjorde att mina elaka "bacillusker" drog vidare.
Idag känner jag mig mycket piggare även fast halsen fortfarande känns raspig.
När jag kollat runt på FB och i Blogglandia så är det många som har konstiga symtom liknande mina nu.
Kanske detta är ett virus?

Idag har jag skjutsat min granne och kompis A och hennes hund till hund-frissan.
Under tiden hunden friserades så spenderade jag och A några timmar i Birsta.
Inte mycket shoppat för mig, jag håller hårt i plånboken nu eftersom jag ska till Ullared om lite drygt en månad.
=)
 Åt i alla fall en MYCKET god sallad till lunch som A bjöd på.
Det har varit vardagslyx på hög nivå när det gällde dagens måltider för mig.
Inte nog med att jag blev bjuden på lunch, jag och A blev dessutom bjudna över till A och P på middag.
Morotsstuvning och stekt falukorv.
SÅ GOTT!!!

Här på landet har vi det så lyxigt så korvbilen kommer men världens godaste korv en gång i månaden.
Kan verkligen rekommendera Färilakorven.




Självklart slank det ner en kanelbulle också nu när det är kanelbullens dag.