I fredags...

...plockade jag in de sista gurkorna och några späda purjolökar från växthuset.
Nu är det "bara" tomatplantor kvar där, PROPPFULLA med tomater fortfarande.

1 Ann Catrine:

skriven

Godmorgon!

Det är ju inte klokt, plocka tomater när det är snö på ingång!?

Tomater och gurka som är så känsliga för kyla!

Undra vad du skulle kunna odla för tropiska växter i det växthuset ;-)



SV; Mr Migrän och satansvärken kan verkligen dra åt skogen!

Positivt tänkande, nu har jag haft mitt skov, kommer alltså vara pigg som attan på onsdag ;-)

Och visst ska vi kolla in julen på Ikea!?

Vi är ju inte helt hundra annars heller ;-)



Ha en skön söndag//Kramar

2 Nettan:

skriven

Va kul att du fortfarande kan gå ut och skörda.

Hoppas du hinner få in tomaterna innan dom fryser.

vi tog in en stor blomma igår från altan och nu på morgonen är den totaldöd.



Ha en underbar dag !

3 Synnöve:

skriven

Till nästa år ska jag ha gurkor. Men jag har inget växthus, men det går väl i alla fall.



Tomater är goda. har funnit min favorit, men måste tyvärr till Karlstad för att få tag dom. De är gröna med röda ränder på. Så goda...



Hoppas att dagen blir fin där hos dig.

Kramen Synnöve.

4 Jaana:

skriven

Åååh, vad gott med egen odlade grönsaker!!!

Dom smackar så mycket mer än de i affären.

Jag brukar ha någon tomatplanta ute på altanen, men i år blev det inga :(



Kram!

Kommentera här: