Cherry on Top Award



För någon vecka sedan fick jag denna award av Amy.
Tack snälla!!

Dags att lämna den vidare nu också.

Regler:

1. Tacka den du har mottagit priset ifrån
2. Kopiera awarden till din blogg.
3. Berätta vilka 3 författare du räknar bland dina favoriter och nämn en favoritbok per författare.
4. Skicka awarden vidare till 5 mottagare som du tycker förtjänar den.

Det här var ingen lätt uppgift för mig eftersom jag inte har några direkta favoritförfattare så jag fick ta mig en ordentlig funderare.
Dessa författare har jag nu kommit fram till.

James Herriot: James Herriot, pseudonym för James Alfred Wight, född 3 oktober 1916 i Sunderland, död 23 februari 1995 i Thirsk, var en engelsk veterinär och författare. Herriot skrev på ett humoristiskt och öppet sätt om sitt liv som distriktsveterinär i Yorkshire. Han debuterade 1970 med boken "Om de bara kunde tala" . Hans böcker har filmatiserats två gånger och överförts till en mycket populär TV-serie kallad "I vår Herres hage". ALLA hans böcker är helt underbara och TV-serien har jag sett flera gånger.

Marianne Fredriksson: "Evas bok",  följd av flera romaner med bibliska och mytiska motiv. "Anna, Hanna och Johanna" är en kvinnlig generationsroman.

Jonas Moström: Deckare som utspelar sig i min hemstad Sundsvall. Han har hittills skrivit fem böcker och ALLA är lika spännande och läsvärda. " Dödens Pendel", " Svart Cirkel", "Hjärtats Mörker", " Rymd Utan Stjärnor" och
"Mirakelmannen".


Denna award vill jag lämna vidare till:

MormorMu

Camilla

Carina

Soffie

Eva

1 Camilla:

skriven

Oh, tack så jättemycket! ♥

Jag ska ta mig en funderare på denna... jag gillar ju verkligen böcker och läser massor (som du säkert vet).

Kram och trevlig helg!

2 soffie:

skriven

GRATTIS till din award

å tack för den,

passar mej som läser så mycket

har läst de andra du berättade om men ej James Herriot

3 Carina:

skriven

Tusen tack snälla :)

Jag tar mig nog an den senare, när tid finns!

Stökar för fullt i köket just nu!

Ha det gott, kram Carina

4 Ann Catrine:

skriven

Vad roligt, kanske man också får tips om "nya" författare genom att kika in hos de andra bokläsarna..



Tack så jättemycket för awarden!

Ett svårt uppdrag, men jag fick fram tre favoriter till slut ;-)



Kram

5 Carina:

skriven

Utmaningen är gjord, jag antog den alltså :)

Kommentera här: