Jag har varit...

...ledig idag och det har varit sååå skönt.
Började dagen med en promenad i solen, vårsolen värmer men det är fortfarande kyligt i luften.
Resten av dagen har gått åt till pyssel här hemma.
Det största projektet idag var bokhyllan...har plockat ut och dammsugit varenda bok.
Det var MYCKET välbehövligt kan jag säga...byggdammet låg som ett täcke överallt.



Med posten idag fick jag ett beslut från Försäkringskassan, dom beviljar mig Särskilt Högriskskydd för min migrän till den 31 augusti 2011.
Det innebär att jag får sjuklön även den första dagen i varje sjukperiod.
Nu kan jag använda mina semesterdagar till semester och inte till Mr Migrän.



I kväll var vi iväg med ett lass sopor till den mobila sopstationen som besöker vår by en gång per år.
Skönt att få iväg "ratet" som vi samlat på oss under året.
Resten av kvällen kommer jag att tillbringa i tv-soffan, mycket bra att se i kväll.
Bönderna, Håkan, CSI, Hollywoodfruar, Kommisarie Winter...vet inte riktigt vad jag ska välja...
En annan serie som jag börjat titta på är Köping Hillbillies.
Verkar vara ett gäng härliga killar så det ska bli kul att följa dom.




1 matte:

skriven

Det var ju bra att du fick sjuklön från första dagen. Semestern ska man ju helst ha till nåt kul eller vilsamt!

Visst var det mycket bra samtidigt på teven igår. Jag hade svårt att välja faktisk för en gångs skull.. bönder och dogwhisperer .. försökte se på båda samtidigt t o m ;)

2 Gabbi:

skriven

Härligt att även FK-Kassan kan överraska ;)

3 Carina:

skriven

Skulle se på bönderna men somnade och vaknade när det var slut snopet nog!

4 Sussi:

skriven

Kollade på svt play, på Köping Hillbillies...kul gäng! det måste vi fortsätta kolla på.

5 Lotta från Småland:

skriven

Ett välkommet beslut! Betydligt roligare att ha semester på semesterdagarna än ligga utslagen.

Kommentera här: