Det började i alla fall bra


Jag har tidigare år beställt plant från Easy Plant ( med varierande resultat ).
I år hade jag tänkt att dessa blommor skulla få pryda vår gård och det började bra, blev lovad leverans v 17.
Perfekt tid tänkte jag eftersom att planten då skulle ha en månad på sig att växa till sig.
I går kom leveransen, alltså 3 veckor senare!!
Inte nog med att leveransen var sen, plantorna som levde var pyttesmå!!
Nu har jag planterat om de plantor som fortfarande lever så i morgon får jag se hur dom ser ut sen blir det till att ringa och reklamera.




Femtunga



Bacopa Mix



Petunia spring



Pelargon Royal Night & White Glacier



Pelargon Morning Star



Pelargon Blue Wonder

Har ni köpt plant på postorder någon gång?

1 Ann Catrine:

skriven

Ja, en gång, skickade tillbaks allt, plantorna levde knappt när de kom till mig... numer handlar jag på hemmaplan, det lilla jag numer ska ha...



2 TokigTossa:

skriven

Nej, inte jag! Däremot hittade jag en underbar älskare på nätet!



Må så gott!

Kramen/Tossan

3 Synnöve:

skriven

Japp har gjort det, med varierande resultat.

Men i år gör jag det inte. Köper det på butiken här i stället.

Lättare att reklamera.

Men det var fina blommor du fick hem, färgmässigt alltså. Hoppas de tar sig.

Kramen.

4 Sandra:

skriven

Nej o tack så mycket för varningen!Men min mamma vet jag har köpt pelargon plant från nått ställe o de va fina plantor som kom,dock var de ganska dyra kommer jag ihåg..

5 Anna:

skriven

varför skickar du efter plantor? finns det inte att köpa i närheten eller är det speciella sorter?



vad trist iaf att det inte kom i tid osv :S

Kommentera här: