Mina tomater...

...vill ha sol!!!



Det är proppfullt med tomater men alla är fortfarande gröna.



Äntligen börjar det hända något med gurkplantorna också.

Jag har hört att växtligheten avstannar när det blir för varmt och om det är sant så finns det en förklaring till varför det är så här i växthuset.
För den här sommaren har verkligen varit varm när det varit sol..pust!!

1 Sandra:

skriven

Vad är det för sorts gurka?Mina "västerås gurkor" har jag skördat flera stycken av :)

2 Christina:

skriven

En till goding som hamnat i himlen.Jag tror de springer omkring där uppe och busar för glatta livet.

Tomater och gurkor är något jag inte vågat mig på än....nästa sommar kanske.

3 kotten christel:

skriven

Men tänk så mycket inlagda gröna tomater du kan göra:)

Mums ju

4 Camilliondollar Baby:

skriven

Så gott med hemodlade tomater.



Kram

5 bitte:

skriven

Hej jag länkar till alla som röstar på min sko i Nellys designa sko tävling.



Min sko klättrar på listorna och vinner jag är det er jag delar vinsten med.

http://blogg.veckorevyn.com/pinsamt/2010/08/01/lankar/



kram Bitte

6 kicki:

skriven

Vilken lycka det är med ett växthus...underbart att kunna gå ut och plocka in dessa söta goa tomater, och tänk att bara kunna ta in en gurka och göra en god inläggning av...guld...mina är som dina också gröna, men de kommer....och då skall jag fylla min korg på bordet med dem...kramen

7 Härligheter enligt Erika:

skriven

Halloj!!!



Tack för så snabbt svar! Härligt att "hitta" dig igen. Länkar upp dig från min sida, jag är ff kvar på metro men funderar... här var så himla fint, Ejmisfint! Den skörden skulle jag vilja sätta tänderna i!!!!

Allt gott!

Erika

Kommentera här: