Mera krämpor

Fy så tråkigt det måste vara att läsa om alla mina krämpor här i bloggen...sista tiden har det varit många sådana inlägg men så är det tyvärr hos mig för tillfället.
Förutom huvudvärk och stel nacke så har jag nu också ont i halsen.



Är såklart hemma från jobbet idag också...jag är ganska nojjig inför det här med svininfluensan nu faktiskt...det blev inte bättre av att A ringde hem nyss och sa att han också började få ont i halsen...

1 Eva Å:

skriven

Syrran har haft ont i halsen så även jag och Hans men det blev ingen influensa så jag tror du kan ta det lugnt. Den där nedrans influensan har krupit en innanför skinnet, jag som tror jag är odödlig går plötsligt och är jätterädd för alla baciller som kan orsaka svininfluensan. Jag har ett stort lager handsprit hemma för att skydda oss men trots evigt spritande har Vilhelm magsjuka så man kan nog ej komma undan, det är bara att köpa läget!! Kanske lika bra att bli sjuk nu medans det finns plats på sjukhuset...Hoppas du kryar på dej!!

2 Lena Svensson:

skriven

Hejsan :) ja visst var det tokigt , hade jag inte haft telefonen vete gudarna hur länge jag hade kunnat hänga där. Hoppas du kryar på dig och ha en riktigt fin dag

Kram Lena

3 Mia:

skriven

Förlåt ett leende, men jag kunde inte låta bli... L

Ett nog så allvarsamt ämne men det kunde ändå gå under veckans Tisdagstema, Vänskap! :-))

4 Nettan:

skriven

Säkert bara en helt normal förkylning! Har själv haft ont i halsen i säkert en vecka, men lyckats hålla förkylningen undan med Enchinagard och Rinexin (tack och lov). Hoppas du kryar på dig snart och be nack- och huvudvärk att dra så långt vägen räcker!



Kram!

5 Mormormu:

skriven

Hög feber, ont i kroppen och torrhosta ska vara de främsta tecknen på nya influensan.

På sätt och vis vore det bättre att få den nu (om nu nödvändigtvis ska ha den) än nästa topp kommer, för den ska ju vara så mycket värre, och då skulle man alltså vara immun.

Och har jag fattat rätt så är det inte flunsan som är farlig i sig, utan om man tillhör riskgrupp och andra sjukdomar?!

Att du skriver mycket om krämpor just nu tyder jag på din höga ålder ;-)

Det brukar höra till liksom... se bara på mig..



Apropå ingenting, tror jag ska hyra ett bord på Loppisen den 20:de, be ungarna och mamma rensa lite skåp (som de alltid säger de ska göra. Hmm). Trots att jag handlar själv på Loppis har jag nog ett och annat i skrymslena som jag gärna blir av med också!



Krya på dig nu vännen!

Hör av dig när du orkar så får du ta spikmattan



Kramar!

6 soffie:

skriven

Hoppas du kryar på dej nu!

Stackars dej fyy va jobbugt,

Kram

7 Susanne:

skriven

Godkväll!!! Ja inte vill man få svinifluensan, jag har haft en förkylning nu i ett par veckor hoppas snart att den ger med sig. Krya på dig. Kram Susanne

8 Ulla:

skriven

Krya på dig!

Kommentera här: