Höstnytt

För mig är det så, att när årstiderna skiftar så vill jag alltid göra en förändring av mitt utseende.
Nu sist när jag var hos frissan så färgades håret mörkare igen...i våras blev det ljusare.
Har för första gången nu också köpt nya glasögon via internet...snacka om prisskillnad!!!





595:-





1595:- ( progressiva )



Idag målades naglarna för första gången nu i höst i en mörkare höstfärg också.



Hur gör ni?
Förändringar efter årstiderna eller håller ni fast vid samma färger hela året?

1 Camilliondollar Baby:

skriven

Hårfärgen den styr min frisör. Har inte så stor talan där. Den här gången blev det svart och rött.



Skillnad på pris, själv köpte jag mina på Synsam för 5000:-... Funderar dock på att köpa ett par på nätet, så man kan byta ibland.

2 Nettan:

skriven

Klart man måste förbereda sig inför hösten.

Färgade håret häromdan men måste tyvärr göra om det då det inte alls blev som jag tänkt - mörkare än jag ville !

Sen ska det in lite ljusare gardiner då det börjar bli så mörkt ute så man vill ha det lite ljusare inomhus. Men det är jag det.



kram

3 Synne:

skriven

Hur fungerar det med att köpa brillor på nätet?

Måste du först till en optiker för att få ett papper på vilka styrkor du ska ha på glasen?

Har liksom funderat på det samma. Nu har jag precis nya brillor. Men nästa gång får jag betala de själv. Har fått hjälp av hjälpmedelcentralen här tidigare. Men nu är det stopp. Mina fel är inte tillräckligt stora längre...



Snygga brillor var det med.

Klems Synne.

4 my:

skriven

Ja idag ska jag oxå göra en "renovering" :) Jag skiftar ibland, hårfärger, men nog inte efter årstider, mer känsla, ibland är jag ljus på vintern och mörk på sommaren, fast jag egentligen borde göra tvärtom ;)

5 my:

skriven

Snygga glasögon förresten!

6 Maria:

skriven

Glasögonen högst upp och naglarna skulle jag vilja ha! Jättesnyggt!=)

Ser att du/ni har hästar! Hur går det med Flisan, sköter hon sig i sulkyn? Eller har hon inte kommit så långt än? Jag och min sambo rider på Islänningar hos Sofia på Stall islandica.

Kul att läsa om någon som gillar hästar!

Ha de bra//Maria

7 Lotta från Småland:

skriven

Förra hösten blev det rött istället för platinablont. Då var det många som hajade till när de såg mig!

I år vet jag inte vad det blir...

Att du kan hålla naglarna så fina trots arbetet på gården! Jag började klippa mina naglar korta pga de alltid gick sönder när jag var i stallet. Jag har riktigt hårda naglar så de gick alltid sönder långt ner och då gör det ont!

Kommentera här: