Förvirrad

När jag jobbar natt blir jag smått förvirrad, blir dagvill och glömmer saker dagen efter nattpasset.
I dag när jag vaknade så var A inte hemma och jag tänkte inte så mycket på det eftersom han ofta "ränner" på byn men efter några timmar började jag fundera över vart han var så jag ringer hans mobil.
Inget svar...efter en stund ringer jag igen...inget svar...så där håller jag på ett bra tag och till slut är jag riktigt orolig...har det hänt något??
Är precis på väg att börja ringa runt och efterlysa honom när jag kastar en blick på almanackan i köket och då ser jag...han jobbar ju idag!!
Det var helt bortblåst ur mitt huvud...skönt att slippa vara orolig över att något hade hänt A...men jag måste erkänna att jag blir lite orolig över mig själv i stället...börjar nog bli för gammal för nattjobbet... ;)

1 matte:

skriven

hihi förstår dig :) , jag blandar ihop ändå fast jag har inget nattjobb att skylla på ;)

Kloka ord där i inlägget ovan, det där med att verkligen lyssna till sin magkänsla... det tror jag på!

2 Lotta från Småland:

skriven

hahahaha! Känner igen fenomenet!

Kommentera här: