Det blir visst bara värre

I dag kom ett nytt besked kring det omställningsarbete som pågår på min arbetsplats.
Det är värre för oss än vad man befarade från början!!
90 stycken är i riskzonen för att mista jobbet...det är 50 % av personalstyrkan.
Vi mister inga tjänster hos oss men det ser ut som om hälften av den befintliga personalen kommer att ersättas av personal som nu jobbar inom somatiken.
Vår ledningsgrupp gör vad dom kan för att få behålla befintlig personal men LAS är en kraftfull lagstiftning.
Jag är mycket orolig över att förlora mitt jobb men jag är också orolig för hur det blir att jobba kvar på jobbet med en så stor förändring i personalgruppen.
En viktig förutsättning för en trygg arbetsmiljö hos oss är en väl fungerande och sammansvetsad personalgrupp och det får man inte över en natt, det byggs upp över tid.
Nästa vecka hålls informationsmöte...jag hoppas på svar så...ovissheten är fruktansvärd...



 

1 Nettan:

skriven

Usch ! Det där är inge kul !

Jag va med om samma sak 2006 - även om jag var sjukskriven då - så va det skitjobbigt.



Hoppas att allt löser sig till det bästa.



Styrkekramar till dig !

2 Maria:

skriven

Stackare! Det är INTE kul att gå i ovisshet. Själv har jag blivit varslad och uppsagd från två jobb (tidigare). Hoppas allt löser sig för din del!=)

Kram Maria

3 Åsa:

skriven

Förstår din oro mer än väl.... På "en sån" avdelning är man ju så beroende av att ha bra och erfarna kollegor, som backar upp i alla lägen.

Hoppas verkligen att allt löser sig till det mesta!



KRAM!

4 Emma-Pemma:

skriven

Inget roligt att gå & va orolig... :(



Hoppas verkligen det blir bra till slut.. håller med Åsa här ovanför att det verkligen är viktigt med bra, kompetent personal, och tillräckligt med personal inom ditt yrke...



Stooor kram!

5 Mormormu:

skriven

Inom alla yrken och på alla arbetsplatser skapar såna här situationer stor oro, men jag kan inte hjälpa att jag tycker att det är fruktansvärt på en så speciell plats som du jobbar på! Att som både Emma-Pemma och Åsa här ovanför säger.

Att vara ett arbetslag som känner varandra utan och innan, att i alla lägen vara trygg med hur kollegor fungerar och reagerar.

Usch för alla förändrigar som gör läget sämre, och som skapar stor oro. Inte minst innan man vet..

Mååånga, lååånga och STORA kramar!!



(Eva skötte ju sig bra igår, nu lär man ju se på fredag också..)

6 Mia:

skriven

Åhhh....jag håller alla tummar jag har att det ska gå bra...Kram!!!

7 Eva Å:

skriven

Det är för jäkligt..

8 Carina:

skriven

LAS känns rättvist på det att sist in först ut...men det är lite olika kompitenser somatiskt och psyk....det borde väga tungt vad man har utbildning och erfarenhet av.

9 Lotta från Småland:

skriven

Usch vilken oro!!

10 Anna:

skriven

så gjorde de på mitt närmsta sjukhus också, de var tvungna att flytta folk från sin avdelning till en annan, ex. från kirurgin till en barnavdelning och de personerna hade inte jobbat med barn och ville inte heller... dåligt att lagstiftningen är sådan. men såklart ska de som jobbat längst behålla jobben först men... svårt det där...

Kommentera här: