Brunstkalendern

Jag har börjat på en ny bok.



I Brunstkalendern får vi möta singeln Marie 41, en blasé barchef som jonglerar med whiskey och håriga karlar till dundret av Iron Maiden, den barnträngtande it-miljonären Åsa 37, med stor ekande lägenhet och lika ekande mage, och Lena 34 som försöker fixa en överarbetande man, 7 kaniner, en hund, tre katter och fyra ungar. Livet har inte blivit som de tänkt sig och de tre systrarna är alla på gränsen till livets härdsmälta.

När livet gör en av sina sorgliga vändningar svingas systrarna motvilligt ut ur sin skavande vardag. Deras barndomshem, den stora mjölkgården, råmar efter hjälp. Det är en navelsträng de alla med glädje har klippt av för länge sen, men nu måste de tillbaka.  Förtvivlat tvingas de ta ansvar för sin bakgrund, ställa upp för sina systrar och göra nya livsval.

Men kan den gemensamma mardrömmen egentligen vara svaret på systrarnas livsgåtor i en fet flugsmäll?
1 soffie:

skriven

låter som en bra bok den ska jag sätta upp på Vill läsa listan,

gokväll

2 Camilliondollar Baby:

skriven

Den har jag läst och gillade den.



Kram

3 Nilla:

skriven

Ja eller hur och riktigt gott blev det..mums..fast det händer absolut inte ofta..hmm ja en annan var bra på att föra brunstkalender ha ha givetvis när jag jobbade med kor ha

4 Helena:

skriven

Den lät bra. Tack för tipset.

Men då är det taget från någonstans. För den som fick Juni skulle också bjuda på picknick.

Ha det gott.

5 Mossfolk:

skriven

Toppen med boktips!

Och här var massor med inlägg att läsa ikapp. Mycket trevligt :)

6 Nettan:

skriven

Den läser jag också just nu !

7 Nettan:

skriven

Den läser jag också just nu !

8 Maria:

skriven

Låter bra, har faktist läst nån bok utav henne för länge sedan tror jag som var bra.

Tjing

9 Lillan:

skriven

God morgon! Började på den för länge sedan men så bara försvann läslusten! Dumt nog! Får ta upp den igen!

10 Synne.:

skriven

Jisses, jag trodde var dina anteckninar på när muisarna skulle få möta the KING hehe...

Så fel man kan ta...



Boken låter spännande.

Det är så kul med alla boktisps man får på bloggarna.

Ska se om jag finner den där.

Kram Synne.

11 Eva:

skriven

Låter som en intressant bok! :-) Skulle kunna vara något att ha med på resan sen...

12 Ulrika:

skriven

Jag är ingen "bokmal" men det händer att jag tar mig an en o en annan bok per år..o denna tror jag absolut skulle falla mig i smaken..så tack för tipset =)



Ha en bra dag!



Kram

13 tekirch.blogg.se:

skriven

Hej, allt bra med dig? :)

14 Åsa:

skriven

Verkar ju helt läsvärd! Du får ge en liten recension när du läst den.

15 Lotta:

skriven

Halloj hoppas allt är bra? och tack för boktipset

Kram

16 Lena Svensson:

skriven

Alltid kul med en ny bok. Ha en skön kväll

Kram Lena

17 Anna:

skriven

Oj den låter riktigt bra! Får önska mig den i födelsedagspresent.

18 Hanna:

skriven

Otroligt fin blogg! Älskar headern :)

19 soffie:

skriven

en gokväll till dej

20 Mia:

skriven

Nu blir det till att kolla på bibblan igen, då L

Min röst...tänkte inte så mycket på det, men man pratar med en speciell röst till djuren, i alla fall jag! S

Kommentera här: