Ananaspaj

Eftersom A fyller år idag så ska vi såklart ha en efterrätt efter middagen, därför har jag gjort en ananas-paj.






PAJDEG:

150 g smör
1 dl socker
3 dl vetemjöl
1 tsk bakpulver

FYLLNING:

2 dl creme fraiche
1 stor eller 2 små burkar avrunnen krossad ananas
1 ägg
1 dl strösocker
1 tsk vaniljsocker

GÖR SÅ HÄR:
1. Sätt ugnen på 225 grader
2. Smält smöret. Blanda med socker, mjöl, bakpulver.
3. Tryck ut degen i en pajform.
4. Blanda ihop ingredienserna till fyllningen. Häll den i formen.
5. Grädda i 20-30 minuter. Låt svalna.

En god och lättlagad paj att servera som efterrätt med vispad grädde.

1 Kattis:

skriven

Hahaha, javisst var det mycket.

MAn får passa sig väldiga, hihihi.

Hoppas du får en trevlig kväll!

KRAM

2 Lillan:

skriven

Åh den är SÅ god!!!!!!!

3 Fia:

skriven

Det lät verkligen fräscht! Vad sugen jag blev att svänga ihop en sån paj. Men då måste jag gå och handla, för vi saknar många av ingredienserna...Hmmm, nä det får bli en annan dag.

4 Barnens Hjältar:

skriven

Stort Grattis till A.



Ja visst är det en alldeles underbar solskenshisoria :-)

5 soffie:

skriven

mmm lät gott,

Grattis till din vän å ha en mysig fredag

6 Plogflickan:

skriven

Grattis till A!

Ha en mysig kväll!

7 LillaNisse:

skriven

Det lät jättegott, kanske måste prova det nån gång...

Kram

8 Carina:

skriven

Gratta från mig...och snälla skicka en bit till mig i kväll :p

9 Lisa:

skriven

Åhhh låter supergott, återkommer imorgon och hämtar med mig receptet :-). Ha en trevlig fredagskväll med tillhörande födelsedagsfirande!!/Kram

10 Mija:

skriven

Mums!!

Duktig du är.

Jag är inte så duktig i köket tyvärr, så jag måste ha LÄTTA recept om jag ska klara av dem.. Men det här såg nästan enkelt ut?? ;)

11 Annelie:

skriven

GRATTIS till din A.Hoppas ni får en fin dag tillsammans.



Jag gör också den där pajen, fast jag använder jordgubbar istället =)

Kommentera här: