Äckligt eller praktiskt?



Praktiskt tycker jag.
Det finns ingen som "diskar" en hårddiskad ugnsform eller kastrull så bra som hundarna.
Får era hundar "diska"?


Vill passa på att tipsa om reflexbanden som hundarna har också.
Våra hundar är ju alltid lösa ute på gården och om det skulle vara så att dom skulle rymma så vill jag inte att dom har ett halsband på sig som dom kan fastna med någonstans.
Reflexhalsbanden är ju töjbara.
Har skrivit deras namn och mitt mobilnr på insidan av reflexerna också om dom skulle bli upphittade av någon.
Förhoppningsvis kommer inte dessa uppgifter att behöva användas men man vet ju aldrig...

1 Camilliondollar Baby:

skriven

Tycker det är perfekt när hunden "diskar" allt.



Kram

2 Sandra:

skriven

Visst beställer du de där banden? Nästa gång du beställer får du gärna beställa ett med omkrets 25cm eller 27,5cm (om det finns) till mig!

Kram!!

3 Synne:

skriven

Här får jyckarna diska mellan varven med. Man diskar ju byttotna i maskinen sen efteråt iallafall...



Smarta reflexband. Viktigt att ha reflex på både tvåbenta och fyrbenta.

Kramen Synnöve.

4 Sandra:

skriven

Klart det är praktiskt,äckligt vore det bara om man ställde upp formen i skåpet igen efter hund disken! ;) Vet en gammal farbror som bodde ensam i ett ensligt torp mitt ute i skogen med sin hund,han diskade aldrig riktigt utan hunden skötte det o sen var det bara att äta igen!Hua...

5 Mormormu:

skriven

Påminn mig om att ta med eget porslin när jag besöker dig..

Nej, skämt åsido, bara praktiskt!!!!

Kan du lära dom att äta dammtussar också är dom såå välkomna hem till mig!

6 matte:

skriven

Praktiskt :)! men en gång lånade en tjej min dåvarande lägenhet och hon vågade inte använda skålarna i skåpet för hon var rädd att hunden hade slickat på den. Fånigt tycker jag!



God Fortsättning!

/Matte & Jyckarna

7 Nettan:

skriven

Mycket praktiskt måste jag säga! Lite jobbit bara när han lyckas fösa in formen under soffan i sin iver att få loss allt det goda ;-)

8 Uffematten:

skriven

Mina hundar är "anställda" som fördiskmaskiner ;-)!!!

9 Blue:

skriven

Självklart diskar han..... redigt o rejält. Ibland så rejält att man inte ens behöver diska efteråt...



... ja fast inte för att det är så skinande rent... nej ibland tror han att man kan tugga lite granna för att komma åt ännu mera gottigott. Vet inte hur många slevar jag glömt passa så han massakrerat dem... o plastbyttor... så då blir det sopen nästa liksom.



Men en redig fördiskare är han... han anser sig vara självklar o reagerar på porslinsskrammel som Pavlovs hundar måste ha gjort på klockan

10 Lena:

skriven

Wille diskar =) För att vara på den säkra sidan att inte formen smiter iväg med någonting kvar så brukar han stå med ena tassen i också.

11 Frida:

skriven

Våra hundar får också "diska" tallrikar och skålar. Har faktiskt aldrig tänk att det skulle vara äckligt, det är ju inte så att jag anser det "färdigdiskat" och ställer in det i skåpet;)

12 Nina:

skriven

När jag hade diskmaskin fick mina vovvar "diska" efter maten. Nu när jag igen ska få diskmaskin tar vi tillbaks den goda traditionen... :)



Hunddiskat utan diskmaskin är svårt att få riktigt rent tycker jag. Lite som seg saliv blir kvar på porslinet.

Kommentera här: