Kuriren

Jag och A såg den  nya Wallander-filmen "Kuriren" i går.



En MC-förare hittas mördad och polisen finner spår som leder till traktens MC-klubb. Klubben anlitar våghalsiga MC-kurier för att smuggla narkotika över Öresundsbron. När allt pekar på att offret var en av dessa kurirer förstår Wallander att det finns krafter utanför MC-klubben som har planer på att ta över narkotikamarknaden i regionen. Det är först när Wallanders kollega, Isabell blir brutalt överfallen i sitt hem som han förstår hur långt dom är villiga att gå för att uppnå sina mål.

Alla Wallander-filmerna jag har sett tycker jag är sevärda...kan inta säga att jag tycker någon har varit riktigt dålig.

"Kuriren" får betyget 3 av 5 av mig.

1 Eva Å:

skriven

Sevärd enligt dej alltså, det tipset tackar vi för!

2 Camilliondollar Baby:

skriven

Måste också börja kolla igenom de nya Wallanderfilmerna. Gillar alla de tidigare.



Kram

3 Nina:

skriven

Den var helt ok, tycker jag, som också sett den.

Kommentera här: