Till Djurhimlen =(

I morse orkade inte gammeltantens bakben vara med längre så nu är hon i Djurhimlen...på de evigt gröna ängarna.




Det finns en bro, Regnbågsbron, som förbinder Himlen och Jorden.
 När ett husdjur dör, kommer det till en plats bortom Regnbågsbron. Där finns kullar och dalar med mjukt gräs, där våra älskade vänner leker tillsammans  hela dagarna.
Där finns vattendrag med friskt vatten, massor av mat och solsken som håller dem varma. De gamla och sjuka djuren blir unga och friska igen, precis som vi minns dem i våra drömmar.
Djuren är glada och lyckliga, men de saknar någon som betydde mycket för dem,
 någon som blivit lämnad kvar.
Varje dag springer de och leker, tills den dagen kommer, då en av dem stannar upp, och tittar bort i fjärran. Blicken skärps, öronen spetsas och plötsligt flyger han iväg över det gröna gräset.
Hans ben bär honom fortare och fortare tills han återförenas med den han älskar. Ni möts i en omfamning som varar för evigt. Ditt ansikte blir kysst om och om igen,
dina händer smeker hans huvud som så många gånger förut och du tittar än en gång in i ögonen på
ditt trogna husdjur som så länge saknats i ditt liv, men aldrig i ditt hjärta.
Sedan korsar ni Regnbågsbron tillsammans för att aldrig mer skiljas...

-Okänd-


1 Lillan:

skriven

Nämen! Snyft! KRAM!

2 Nettan:

skriven

Det är inte lätt att förlora en familjemedlem !

Men nu slipper hon lida och är i himlen.



Jättekram

3 Lillan:

skriven

Man kan tycka det men har ju inte hört något från förra gången jag skrev!

4 A:

skriven

Usch vad sorgligt... Jag fasar för när gammelkatten går bort =/ Han är 14 år nu.....



Jag har bara gjort en tabbe med mina tågbiljetter men det ordnar sig =)

5 Trolda:

skriven

Fyyy vad tråkigt och ledsamt :( Lider verkligen med er, det är bland det värsta som finns när ens Husdjur går bort :( Säkerligen har Hon det dock oerhört bra där uppe och springer och leker som aldrig förr...:)



Trolda - kramar :)

6 Fru Pusselbit:

skriven

Lider med er och skickar många tröstekramar!

7 Malin:

skriven

Åh, så vackert... men så sorgligt, för även om platsen beskrivs så underbart, så får man ju inte se dom nu.... och din vovve, som ni haft så länge...känner med er...Kramar M

8 Nettan:

skriven

Snörvel... Så tråkigt... går ju inte en dag utan att saknaden visar sig på något sätt och just den delen av ens hjärta kan inte fyllas av någon annan.

Kram till er.

9 Lotta:

skriven

Så tråkigt! :-( Beklagar verkligen....

10 Plogflickan:

skriven

Sorgligt, men det är nackdelen med djuren, de lever inte lika länge som vi. Nu busar hon nog på de gröna ängarna, i kapp med kompisar!

11 Carina:

skriven

Ella har det säkerligen det gott där på andra sidan bron....så är det, men ack så svårt det är att ta beslutet...det vet jag allt för väl :(

KRAM

12 Synne:

skriven

Jag läser och tårar trillar på kinden.

Men det var rätt. En gammal god och trogen vän ska inte lida. Hon har det bra nu.

Tänker på er.

Kram Synne.

13 Mija:

skriven

Usch..

Det där är min mardröm...



Jag älskar ju djur.

Har alltid haft djur omkring mig..

Kan inte tänka mig ett liv utan dem..

Men en dag är det slut.

Förr eller senare kommer den dagen och det är alltid lika jobbigt när den väl kommer, oavsett om man är förberedd eller inte..

(Jag är ju dessutom väldigt blödig av mig..)



Varma kärlekstankar till gammeltanten Ella

kram

14 Stili:

skriven

Nu blev jag helt tårögd. Min tik är 11 år nu och hennes kropp börjar bli sliten. Äns å länge är hon pigg o busar fortfarande med lill-killen, men ibland syns det verkligen att bakbenen inte riktigt hänger med...

JAg fasar för den här dagen som du precis gått igenom!

15 Suss:

skriven

den är så sorglig, men vacker. Mina två råttor Sussie och Daisy har nyligen dött. Saknar Dom, som jag saknar mina andra bortgångna djur. mina vänner

Kommentera här: