Tandläkarbesök

Idag har jag varit hos tandläkaren, har lagat ett hål och tagit bort lite tandsten.
Nödvändigt men DYRT!!
Jag försöker gå regelbundet vartannat år men om det var billigare skulle jag gärna gå en gång i halvåret för att få en genomgång av munnen.
Det känns alltid så fräscht i munnen efter ett tandläkarbesök tycker jag.


Hur ofta går ni till tandläkaren?
1 Kattis:

skriven

Åh, TACK!!!



Jag går till tandis varannat år eller det blir ju varje då det alltid är nåt att göra. Tandsten och nåt hål.

Hihihi.

KRAM

2 soffie:

skriven

vartannat år brukar det bli om det inte inträffar nåt såklart!

myskväll till dej

3 My:

skriven

Jag går knappt vartannat år, för att det är så dyrt, och för att jag har rätt bra tänder.

4 Tina:

skriven

Man känner sig ändå rätt nöjd ändå o men det kostar en dyrt ibland...men att få hålla koll på tänderna är ett nödvändigt ont.

Ha det gott

Kram!

5 Camilliondollar Baby:

skriven

Går när jag blir kallad, en gång per år eller en gång vartannat år, beroende på hur mina tänder var på senaste besöket.

6 Carina:

skriven

Ahhhhh usch, får rysningar bara jag ser borren!

Går alldeles för sällan, sist är det nästan 1½ år sen nu!

7 solgudinna:

skriven

Ja, och varför får man sådana inbjudningar precis innan jul?

Ha det gott.

8 LillaNisse:

skriven

Brukar säga att det gör både ont i munnen och börsen vid de besöken...men visst är det bra att sköta tänderna..

Kram

9 Ulla:

skriven

Jag går varje år. Gillar det inte, men jag har "dåliga" tänder så de behöver hållas efter.

10 Vaniljis:

skriven

Tandhygienisten går jag till en gång om året. Hon kallar. Hon rengör och kollar fickor, hon har även sett hål ibland. Vanliga tandläkaren kallar var 1,5 år. Men på senaste åren har jag varit där oftare. Har en del stora amalgamfyllningar i de bakre tänderna som börjar kollapsa nu. Dom byts ut. Sen har jag ju min pågående rotfyllning. Har tandvårdskonto! Enda krediten jag tycker är helt ok att ha!

11 Synne:

skriven

Sitter här och ryser när jag ser din bild.

Måste nämligen ringa till tandläkaren här. En bit av en lagning har lossnat. Har inte ont. Än!

Men det kan säkert bli värre.

Som du skrev, dyrt men nödvändigt.

Kramen Synne.

12 Borthy:

skriven

Jag går ofta också, 1 ggn per år till tandläk och 1 ggn per år till tandhygienisten. Men dyrt är det ju tyvärr..

13 Ulrika:

skriven

Jag går till tandläkaren för sällan..men jag har å andra sidan ändå bara haft ett hål i hela mitt liv :)

Kommentera här: