Smörgåsrulle

Som mat i kväll har jag tänkt att göra "Smörgåsrulle"
Det är ett recept som jag har hittat hos min blogg-vän Åsa.S


125 g smält smör
Vispa i 2½ dl mjöl
Varva ner 4 uppvispade ägg +
3 dl mjölk

Häll ut i smord långpanna.
225 grader minst 15 minuter.
(det bubblar sig och ser helt konstigt ut i ugnen men det är helt i sin
rätt!)

Låt kallna och fyll med:
2-3 dl vispad grädde
200 g keso
200 g räkor eller skinka
dill
pepparrot

Rulla ihop som en rulltårta.

Om du väljer skinka är det gott att ha i hackad purjolök också.

Servera med en enkel grönsallad.


Jag kommer att göra en röra på crab-fish och en röra på kyckling...man tager vad man haver... ;)
1 tinaz:

skriven

Slurp ...vill du ha adressen ;) låter gott... hoppas på en bild oxå o aromen om de gå fixa.

2 tinaz:

skriven

Min rulle kommer snart från ugn o snart på bild;)

3 Mötley Annika:

skriven

trevlig helg önskar jag dej...jo våren kommer så smått hit oxå kram crue Annika

4 matte:

skriven

låter gott! Väntar på att gullegubben kommer hem så ska vi också hitta på nåt gott. Något gott att mumsa på till melodifestivalen måste vi ha :)

5 Annelie:

skriven

Lät ju jättegott =) Hoppas det smakar...kan du inte lägga ut en bild så man ser hur det ser ut =)

6 britten:

skriven

lät ju jättegott..tack för tipset...

7 Helena:

skriven

Men det lät ju väldigt gott. Ska testa nång gång. Här blir det räkor.

8 Anna´h:

skriven

Det låter ju supergott = )) !

ska genast skriva in det i min receptbok !!



Mysigt med besök på kinarestaurang imorgon = )) !



KRAM

9 Bim H-D:

skriven

Hm... det där lät väldigt gott och jag skulle nog också kunna tänka mig det där... frågan är hur det fungerar med keso bara, hm... Allt annat finns ju laktosfritt... men, keso kanske inte fungerar ändå... undrar vad man kan byta till istället? hm... Frågar jag efter receptet när jag kommit på det - så vet DU vilket jag efterlyser, öhhh... kanske ;)

Må så grankott... ngn som säkerligen sparar ner det receptet och glömmer bort var sedan ;)

10 Åsa.S:

skriven

Hoppas det smakade gott! =)

11 annebelle:

skriven

Det där låter gott och fräsct. tack för det.

Kommentera här: