I Guds namn

I går när A kom från jobbet såg vi en Beck-film, " I Guds namn", den var riktigt sevärd.
Jag har sett nästan alla Beck-filmerna och jag har än så länge inte tyckt att någon av filmerna har varit dålig.



En paparazzifotograf blir brutalt mördad i Stockholm. Hans lägenhet är genomsökt och dator och fotoutrustning är borta. Beck söker ett motiv. Hade fotografen tagit integritetskränkande bilder? Ville någon hämnas? Man hittar två pennor och ett tomt block som tillhörde fotografen. En av pennorna visar sig innehålla ett USB-minne fullt av foton. Beck går igenom alla bilder och försöker hitta någon ledtråd till mordet. Oberg reagerar plötsligt starkt på en speciell på en bild som hon gömmer undan utan att någon märker det. Vad är det Oberg egentligen vet om personerna på bilden? Och varför säger hon ingenting till Beck?
1 Bim H-D:

skriven

Hm, kan någon stryka Persbrandt ur Beckfilmerna? DÅ skulle jag mer än gärna kolla in dem... För jag är även tveksam på Haber...

Klarade att se Hamilton, med Skarsgård, inte Haber, urk...

Och som äldsta dottern säger - Mikael Persbrandt är en skitstövel... Dock ska jag någon gång ändå se Solstorm där hon är med som statist i kyrkan vid begravningen... Och yngsta dottern har polare som är med i filmen också... Ja, så trots att han är en skitstövel ska jag pina mig igenom den filmen... undrar om det inte var präst han var där...

Må så grankott...

2 Markusfiona:

skriven

Hi! Your website is really interesting! I like it!

Kommentera här: