Det femte barnet

Jag har precis börjat läsa en bok av Doris Lessing, Nobelpristagaren från 2007. Jag har inte läst något av henne tidigare så det ska bli riktigt spännande. Har ni läst några av hennes böcker?



Kan man lämna bort sitt barn och kan man älska ett barn som inte vill bli älskat?

Harriet och David vet från första ögonkastet att de är skapta för varandra. De gifter sig efter en kort tid och är båda helt inställda på att skapa en idyll. Harriet föder flera barn och deras stora viktorianska hus genljuder av skratt, doftar av mat och hembakat bröd och är fyllt av liv och lyckliga barnröster.

Så väntar Harriet deras femte barn. Det är inget lyckligt havandeskap som de fyra tidigare. Istället är det en mörk, ödesdiger kraft som kommer in i familjen när Ben föds. Från det ögonblicket kan allt hända och det som händer innebär oerhörda förändringar för dem alla.

1 Nettan:

skriven

Jag har inte läst någon bok utav henne, men den där skulle jag kunna tänka mig att läsa !

Ska skriva upp på en gång och titta efter i affären!



Kram

2 jayne:

skriven

Hej

Jag har inte heller läst ngt av henne, men denna verkar ju bra. Ska komam ihåg det, du kanske kan skriva sen hur du tycker boken är när du kommit lite i den?

3 Anonym:

skriven

Jag har också funderat på den...

ser fram emot att höra vad du tycker om den!

4 Anna´h:

skriven

Har den boken på liggandes på nattduksbordet = ))



Go kväll på dej !

5 Pertan:

skriven

Jag har läst den, och den är jätte jätte bra... Har även läst del två "Ben ute i världen" också mycket bra men inte i samma klass som den första... Härlig lässtund :)

6 Cederbarr:

skriven

Har läst Gräset sjunger, hennes debutroman. Är riktigt bra!

Kommentera här: