Vårtecken

Bloggvärlden fylls med vår-tecken.
Idag har jag varit på en promenad och sen körde vi också en tur med hästarna och hela tiden tittar jag efter vårtecken.
Här har vi, om vi kör på de små vägarna, fortfarande underbara vintriga körvägar men tyvärr inte så många vårtecken...
MEN...jag har i alla fall lyckats samla på mig 3 tecken på att våren kanske är i antågande ändå.

Första vårtecknet, en stor spindel kröp fram från sin vintervila idag.



Sen börjar man faktiskt att fläckvis se asfalten på vår "stora väg".

image1253


Och hästarna tappar massor med hår just nu.


Jag återkommer om jag hittar fler vårtecken =)
1 Nina på Johangården säger:

skriven

Härligt med vårtecken!

2 synne:

skriven

Har varit ute och klippt buskar och träd idag. Hela husväggen var full med stora svarta spyflugor. Är det vårtecken......
Kram Synne :D

3 Helena:

skriven

Oj, oj här har varit fantastikt våväder. 10 grader varmt. Vi har varit ute på promenad men jag tog inga bilder. Maken var ute och sprang mitt på dagen och såg tussilago.

4 Margaretha:

skriven

Även en spindel kan vara välkommen!!!!!
Kram
Margaretha

5 Vonny!:

skriven

Här har varit ett härligt vårväder idag. Fast lite kallare idag än igår, ca 4+. Vårfåglarna kvittnar o solen värmer.

6 Bella:

skriven

Usch och fy för spindlar!

7 britten:

skriven

härliga vårtecken..tack för dom...ha det gott

8 Åsa.S:

skriven

Usch o
fy vilken otäck spindel!
Ha en fin kväll =)

9 Lena:

skriven

De enda säkra tecknena på att våren är på ingång här är väl att det flyger runt hund och katthår inne och alla stallkläder täcks av hästhår :)

10 Mia:

skriven

Om man hoppar över det första vårtecknet, spindeln, så är det helt ok med de andra! *ryser*

11 evans:

skriven

Jag har samma vårtecken som du. Vattenpölar är ju ett annat tecken och att snön har tinat intill väggen. Dock dröjer det nog innan vårlökarna börjar titta fram.

12 Nilla:

skriven

Hej vilka härliga vårtecken helst de härliga hästhåret .Jag brukar jämt ha en helly hansen /fleece tröja i stallet och det jättesmart om hästarna fäller..hmmm må så gott

13 Plogflickan:

skriven

Man såg på häst håren att ni inte hade en fux... När man åker efter så får man inte tugga tugggummi eller prata..

14 Inger Maryissa:

skriven

Ja, det är härligt med alla vårtecken.
Inte så mysigt med spindlar ;-) men om det är ett vårtecken så....;-)
Kan tänka mig om det har varit en snörik vinter att ett vårtecken är att man kan se asfalten fläckvis.
Här har hela asfalten på vägarna synts hela tiden, men så har vi inte haft någon vinter det här året.
Men ser i alla fall fram emot våren och vårtecknen.

15 Bredetina:

skriven

Thank you for the resources. Keep up the good work!

Kommentera här: