Utmaning

En rolig utmaning som går runt i blogg-världen just nu är den där man i första, närmsta bok letar upp sidan 123 och här på bloggen publicera sjätte, sjunde och åttonde meningen på den sidan.
Jag har sett den här utmaningen i många bloggar, men först hittade jag den hos Pernilla.

Han hade förklarat att han var litauiska ambassadens säkerhetschef i Sverige och att han ville bjuda på en drink.
Ewert hade tackat nej, han hade varit  trött och törstig och skulle just den här morgonen inte haft något emot tidig alkohol, men med Sven intill sig, det hade inte gått. En kopp kaffe då, ambassadtjänstemannen hade insisterat , en kopp kaffe i baren på andra våningen där rulltrappan slutade.

Just nu läser jag "Box 21" av Roslund & Hellström.




En roman om ett Sverige vi inte vill se, ett Sverige där handel med unga flickor pågår bakom låsta dörrar. En av dessa flickor tar gisslan på ett bårhus, en langare drygar ut sitt amfetamin med tvättmedel. Kriminalkommissarie Ewert Grens och kriminalinspektör Sven Sundkvist leder plötsligt två brottsutredningar från en operationssal på Södersjukhusets akutintag.

1 Malin:

skriven

Fin blogg :D

2 Malin:

skriven

Så lite så :) haft en bra helg?

3 Kattis:

skriven

Man tackar.

Åh, den utmaningen har ju jag fått. Jag satt på jobbet och fick leta efter en bok och hittade bara en om krishantering. Men kom bara så långt så jag tog fram den.

4 Malin:

skriven

okej :) skönt

5 My:

skriven

Ännu en bok att lägga in på "att läsa i sommar-lisan" :)

6 Cajsa:

skriven

Mäh, kommenterade ju detta inlägg, skrev "kul utmaning", men nu är det borta! :S

7 synne:

skriven

Låter som en spännande bok..

Den ska jag kika efter när vi är i Stockholm.

Tack för tipset....

kram Synne :D

8 Timtanja:

skriven

Greetings from Arlington, Texas! Nice site!

Kommentera här: