Lydiga fruar

A lobbar hårt för att vi ska se på "Outsiders" i kväll...jag undrar just varför??  ;)

Brittisk dokumentär från 2008. Här möter vi kvinnor som anser att receptet för äktenskaplig lycka är lydnad, underdånighet och hemmafrutillvaro. De förespråkar åsikten att en lydig kvinna medför ett lyckligt hem. Pepita ägnar 24 timmar om dygnet åt att passa upp på sin man. I hennes dagliga rutiner ingår att fylla badkaret åt honom, att klä honom och till och med att ta på tandkräm på hans tandborste. 26-åriga hemmafrun och småbarnsmamman Crystal menar att kvinnor som jobbar är själviska och att en bra kvinna vet när hon ska hålla tyst.

1 A:

skriven

Åh fy f*n vilka nötter...... Jag kokar bara jag läser det du skrivit.... Hatar sådana kvinnor.

Sen kan de sitta där om tjugo år och beklaga sig....

2 Kattis:

skriven

Man tackar.

Men man får jobba för det.

Jag som ska göra fina smycken. Hihi

Nu är allt sorterat så nu ska jag börja fnula på ditt.

Kram

3 ella:

skriven

haha å hjälp..=)?

hoppas du har en bra kväll=)

4 Lotta:

skriven

Jaha, då är jag singel snart..... :-)

5 Carina:

skriven

Urk, kommer inte att ha den kanalen

på alls här hemma, vill ju inte att

gubben ska få en massa dumheter att tänka på :-)

6 Camilla:

skriven

Ja jag såg eländet...

Helt sjukt..

7 Mia:

skriven

Ha! Skulle ALDRIG se det!

8 Madeleine:

skriven

Fy fan vikla kvinnor, klara inte av att se såna program blir bara så himla arg på sånt. Kram Madde

9 Nina:

skriven

Låter ju som stenåldern!

10 synne:

skriven

Öh, åh, hmm....

Vilket århundrade lever dom i?

Man blir mållös....

Kommentera här: