Dagens "pyssel"

Herregud vilken värme!!!
Måste in och svalka mig en stund, har varit ute i solen i flera timmar nu och det känns och syns.
Jag har i alla fall satt om tomatplantorna i större krukor och "serverat" dom en delikat blandning av hästskit och jord som dom brukar gilla.



Jag har mina tomatplantor efter stall-väggen och där brukar dom trivas bra.



Sen har jag börjat måla mina pall-kragar också, kanterna är klara sen kommer jag att måla resten när dom är på plats.





Jag ska sätta lite morötter och sallad hade jag tänkt, ska fixa klart allt i morgon när jag sovit klart.

Har även fortsatt med planten jag hade kvar men eftersom det behöver kompletteras så visar jag det när  det är klart.


1 Maria:

skriven

Oj vad du är pysslig. Här blir det inte många knop i dag. Har nästan nyss klivit upp, fusk torkat golven nu. Sedan blir det duschen & iväg på Ica

Hoppas du får en lugn natt på jobbet. Du får njuta i morgon kväll med era vänner.

Tjing

2 Fia:

skriven

För första gången på många år har vi hoppat över tomatplantor i år. Men nu funderar jag på att sticka iväg och köpa några halvstora i alla fall, inget är ju så gott som hemodlade, solvarma tomater.

Vi har tittat på studenternas vagnar idag och sen har vi suttit vid en restaurang vid hamnen och ätit nationaldagsmat. Hoppas du får en riktigt skön helg!

3 synne:

skriven

Härligt pyssel. Gjort nästan sammalunda på eftermiddagen.

Kommentera här: