Pastrami på fläskfilé

I dag har jag gjort fläskfilé enligt Annicas recept och eftersom jag redan tjuvsmakat så vet jag att det är jättegott!!
Vi ska äta den kall tillsammans med potatissallad...ingen varm mat lockar i den här hettan.




Pastrami på fläskfilé

500 g fläskfilé


Lag:
2½ dl vatten

¼ dl salt

1 msk socker

1.  Koka upp lagen och låt den svalna.

2.  Lägg i köttet och rimma det i 30 minuter.

3.  Rulla in fläskfilén i plastfolie som en smällkaramell.

4.  Gör sen likadant med aluminiumfolie.

5. Lägg filéerna i en långpanna och stek i ugnen i 125 grader tills innertemperaturen blir 68 grader.

6.  Ta bort folien och rulla i valfri kryddblandning.
Min favorit för tillfället är en färdigköpt chiliblandning.

7.  Bryn dem runt om i en torr stekpanna. Och låt svalna.

Skär sen köttet i tunna skivor och servera till god potatis av valfri sort och lite grönsaker.
Eller varför inte kall på en buffé..
Otroligt gott hur du än gör!

1 Annica:

skriven

Vad kul!

Ja den är supergod!

Ha det så trevligt ikväll.

Nu ska jag duscha bort all sand...

2 Kattis:

skriven

Latten var väldigt god.

Men mättande som vanligt.

Åh, mat måste man kanske tänka på. Eller??

Jag tror ju de andra tre i familjen tycker att mat är en bra idé.

3 Anonym:

skriven

http://mariapettersson.blogg.se/2008/july/tavling-5.html#comment



Jag skulle bli jätte tacksam och glad om du ville medverka i denna tävlingen, för gör du det hjälper du även mig i en tävling (jag lottar ut 10 biobiljetter till er som hjälpt mig),

tävlingen pågår bara idag också! :) så jag blir otroligt glad om du vill vara med :)



Kram, ha en underbar dag!

4 Tina:

skriven

Ooh..de lät gott de skall ja prova..tack för tipset!

5 alexandra:

skriven

hejsan !

jag har skaffat mig en blogg i syfte att redigera designen så ofta som möjligt. jag lägger upp bilder på varje ny design och du är jätte välkommen att kika in för att kanske få idéer till din egen blogg? för att bli uppdaterad varje gång kan du också följa bloggen med bloggkoll om du vill. ha en bra dag ! /alexandra

6 Camilla:

skriven

Mmm, det lät ju jättegott! I den här värmen känner man verkligen mest för kall mat. Har det åskat uppe hos er också? Här kom det lite regn och åska, men nu skiner solen igen.

Ha en fortsatt go kväll!

7 Ann:

skriven

ÅH! Den är så god!

8 Madeleine:

skriven

Go kväll! Ser himla gott ut, håller med ingen varm mat i denna värme, själv grilla vi kycklingspett o till det nudelsallad. Ha en trevlig kväll. Kram Madde. Ps snygg solbränna ;-)Ds

9 Carina:

skriven

Ser härligt saftiga ut, ska lägga det på minnet.

10 synne:

skriven

Smaskigt recept. Måste prövas....

Tackar för det :D

Kommentera här: