Om hästarna

Min bloggvän Synne undrade härom dagen hur det var med mina hästar vars hälsa det varit si och så med, så nu kommer en uppdatering.

Tack vare vår duktige hovslagare så verkar det som om Mamma Hästs fång nu är under kontroll...peppar, peppar....
"Flisans" foderstrupsförstoppning har heller inte visat sig igen...peppar, peppar för det också!!
Just nu går alla hästarna tillsammans igen och det känns bra, hästar är ju flockdjur.
"Flisan" blir väl omhändertagen av de andra 4 hästarna och hon växer och utvecklas varje dag , hon är en mycket trevlig liten häst, full av nyfikenhet och hyss.



När det regnar ställer sig hästarna ofta tätt ihop, "Flisan" står längst in mot träden, skyddad av de andra.



När det kommer besökare som vill hälsa så ställer "Flisan" så klart upp så man kan klämma och känna.



Speciellt intressant är det när det är små människor som hälsar på.



Det är skönt när man är många hästar tillsammans, det behövs ofta kli-hjälp.
1 A:

skriven

Vad skönt att allt är bra nu =)

Jättefina bilder.... Så himla skönt att bo som du =)

2 carina:

skriven

Håller med ovan....hon tog orden av mig.

3 Roxanna:

skriven

Åå vilka söta hästar! ^^

4 christel:

skriven

Underbart att läsa att det fungerar bra. Det gläder mig mycket.

5 Inger Maryissa:

skriven

Underbara bilder !

Vad skön att mamma-häst mår bättre nu.

Och håller tummarna för att det fortsätter så.

Och att lill-hästen också mår bättre.

Vad kul det måste vara att följa en liten häst från födseln och se hur den växer och kan tänka mig att hon är full av nyfikenhet och hyss, som alla barn är både djur och människor ;-)

Ha det så gott.

6 synne:

skriven

TACK.....

Nu är min dag räddad. Äntligen en dos häst hehe.

Skönt att mamma Flisan är nästan helt bra.

Har varit orolig måste jag säga.

Vet du varför Flisan drabbades av foderstrupsförstoppningen? Skulle vara kul att veta.

Kramen till er alla från mig.

Synne.

Kommentera här: