I love SJ!!



Det är helt otroligt att man kan åka tåg för 95 kronor tycker jag!
Jag och S brukar ju ha en "husmors-semester" varje sommar, det innebär att vi åker bort ett par dagar och bara gör det vi känner för utan att bry oss om klockan.
Vi har gjort detta några år och jag lovar att det är en höjdare!!
Vi åker inte särskilt långt bort, orten har egentligen inte så stor betydelse, huvudsaken att det finns lite shopping och god mat och dryck såklart.
Vi hade tänkt åka i mitten av augusti men eftersom det helt plötsligt dök upp en bröllops-inbjudan hos S så har vi beslutat att flytta på lilla tripp till slutet av september i stället och resmålet blir Gävle.
Vi har sådan tur också så att vi får låna Stora Tjejens lägenhet då eftersom dom är utomlands.
=)
En helg i Gävle, resa och boende, för 190 kronor per person är ju helt fantastiskt!!
Mer pengar till nöjen och shopping alltså.

Brukar ni göra sådana här mini-semestrar med era vänner?
1 linda:

skriven

Det är bra med billiga semestrar..L

Själva så har det blivit många turer med husbilen i år..

om en och en halv vecka bär det av mot Stockholm..

2 Cajsa:

skriven

Låter härligt.



Säger ju att jag ska bo på landet utan grannar, är så avis på dig.



Ja, en nostaligtripp utan dess like. Vet ff inte om det var skoj eller bara korkat. Återstå att se när jag är tillbaks i mitt normala stadie.

3 Mia:

skriven

Det låter helt sjukt bra! Precis lagom långt är det ju också...

4 Ann:

skriven

Tjolahopp! Lovar jag att göra.))

5 Helena:

skriven

kul, kul. Ja vi var ju iväg härförleden med vännerna i Köpenhamn. Sen i slutet av augusti brukar vi åka ett gäng tjter till Skagen.

6 Helena:

skriven

Tack för tipset om Lapidus sommarprat!

7 Helena:

skriven

Tack för tipset om Lapidus sommarprat!

8 synne:

skriven

Japp, det händer faktiskt. Det är skönt att bara komma iväg då och då.

Ha en fin söndag.

Synne.

9 Åsa.S:

skriven

ja, det behöver man ju verkligen ibland! Senast för mig var i dec, en helg i Tyskland. Nästa inplanerade blir vår stockholmshelg... skall bli sååå kul!

10 Åsa.S:

skriven

Oooops! Glömde av min helg i Malmö, med "bloggtjejerna"...

Kommentera här: