Boktips

Aspergers syndrom - har jag verkligen det?

Boken är skriven av Gunnel Norrö, lättläst och intressant.

När jag har varit ute och föreläst om hur det är att leva med AS, har jag ibland mött bekymrade anhöriga eller personal, som sagt att de känner någon som just fått diagnosen Aspergers syndrom, men som bestämt förnekar att den stämmer in på honom själv. Jag tror att det kan ligga båda sund självkänsla och brist på information bakom en sådan reaktion. Därför har jag skrivit denna bok, för att reda ut begreppen lite om vad AS är och vad det inte är, från mitt inifrånperspektiv.

Ur Gunnels förord

 

image744

1 Carina:

skriven

Har läst om det men är som bortflyget ur min skalle just nu :/

2 Anna´h:

skriven

Tack för tipset , ska genast leta upp
ett exemplar !!
Kram på dej

3 A:

skriven

Den ska jag nog ta och läsa. Jobbar ju med ungdomar med diagnosen och har en son på utredning. Alltid intressant med fler infallsvinklar.

Kommentera här: