På andra sidan dörren



Lånade bilden här.

I går började jag läsa en ny bok.
Helena Bergmans "På andra sidan dörren-en berättelse om slutenpsykiatrivården".

Helena Bergman publicerade en kritisk bok om sina år som skötare inom psykiatrin i Uppsala. Ett par veckor senare stängdes hon av från jobbet.
- Den enda möjliga förklaringen är att ledningen inte gillar vad jag skrev, säger Helena Bergman.
Enligt landstinget har avstängningen inget med boken att göra.


Läs hela artikeln här.

Det  här blir spännande läsning för mig.....

Nu kryper jag i säng med min bok och laddar inför morgon dagen...
=)
1 soffie:

skriven

Låter som en toppbok den ska jag lägga till i listan villha bok!!!

ha en skön läsning å en bra dag imorrn:O)

2 Tjohalias blogg om inredning:

skriven

Det låter som en bra bok!



Vad roligt att du är med och tävlar, lycka till! Kram Sandra

3 Kattis:

skriven

Hejsan!

Villa bara säga natti natti.

Ha det gott!

4 Carina:

skriven

Inte alltid det är kul för arbetsgivaren att granskas i sömmarna....men så bra att människor vågar att säg det de upplever.

Verkar läsvärld.

5 Vaniljis:

skriven

Visst ärdet kul när man hittar ngt att läsa som man är engagerad i!

Ja, jag skulle oxå kunna ha en "pappersaffär". Men med böcker oxå. Har en förmåga att samla på mig söta små block och diverse pennor bara för att dom är så fiiina. Helst med nallar eller hjärtan... ;)

Ha en trevlig fest idag!!

Kram

6 Fia:

skriven

Jag tycker tyvärr att det verkar som om yttrandefriheten mer och mer naggas i kanten på olika sätt. Det har blivit en ökad tendens till mer osäkra anställningsvillkor, vilket ofta fungerar som en munkavle på de anställda. Det är en otäck utveckling.

7 hannnaaaaa :]:

skriven

hej hur är det? :)

ha det bäst! puss&kram /hanna.

Kommentera här: