Festen del 1

Det har blivit dåligt bloggat några dagar nu, självklart har jag läst era inlägg men som ni märker inte skrivit mycket själv och dessutom har jag varit snål med kommentarer hos er.
Bättring lovas!!

Nu ska jag i alla fall rapportera lite från A:s 50-års fest i lördags.

När gästerna anlände bjöds det på Sangria som välkomstdrink och alla fick en skylt med namn, relation till oss, yrke och civilstånd.
Hade gjort så eftersom många inte kände varandra, nu behövde dom inte fundera bara läsa ;)
Jag hade även delat in gästerna i 4 lag eftersom det skulle värmas upp med lite tävlingar.

Den första deltävlingen var en tipsrunda och innan lagen gick iväg på den så fick dom plocka med sig av förrätten.





Deltävling 2 var den klassiska spiken i brädan.
Varje deltagare fick bara slå ett slag åt gången och sen ställa sig sist...oj,oj,oj, så det kämpades!!

Deltävling 3 var också en stafett, spotta groda.
Alla fick varsin grön gelégroda och sen gällde det att spotta långt.
Första man spottade sin groda, näste man fick utgå ifrån där den grodan hamnade osv osv.
Det lag som kom längst vann såklart.
Det var många roliga stilar och även här kämpades det hårt.

Efter dessa tre deltävlingar var det jämn ställning så jag kom på att varje lag även måste starta upp en av allsångerna vid middagen.
Må bäst sjungande lag vinna!!!

Nu ska jag se CSI, fortsätter rapportera senare.
1 Lotta:

skriven

Nja, det blir fest med familjen. Jag och mannen åker iväg och bor på hotell, lägger pengarna på det istället.

2 Camilliondollar Baby:

skriven

Låter som det var en underbar början på en kanonfest.



Kram

3 Åsa.S:

skriven

Det där med att spotta groda lät ju kul... skall försöka komma ihåg den...

4 Nilla:

skriven

Japp och jag kan säga att städningen inte blev av..he he hann inte med kom hem nu från smörgåstårtan ....

5 Nettan:

skriven

Vilka roliga lekar.

Det var verkligen påhittigt.

och jag kan verkligen tänka mig alla skratt runtomkring.



Ser fram emot fortsättningen på festen. Ha, ha !



kram

6 Kattis:

skriven

Åh, vad massa roliga lekar och grejer du kommit på.

Och god förrätt.Mmmm.

7 synne:

skriven

Vad kul ni haft.

Skönt att det blev lyckat.

Kram på dig.

synne.

8 Annelie:

skriven

Så roligt när det blir lite teman på en fest =)

9 Ulla:

skriven

Vilket party!!! Jag är inte mycket för lekar, men era lekar kan jag tänka mig att både hålla i och göra.

Kommentera här: