Om steg

image1549


Jag har ju inte använt min stegräknare på ett tag eftersom det inte funnits ork till några extra ansträngningar, men till veckan ska den på igen.
I dag läste jag i Topphälsa om hur många steg vi behöver gå per dag för att hålla vikten. Så här står det:

10000 steg om dagen är lagom för dig som är kvinna över 50. Forskare har räknat ut exakt hur många steg vi behöver gå per dag för att hålla vikten, här är resultatet

Kvinnor
18-40 år, 12000
40-50 år, 11000
50-60 år, 10000
60 +,           8000

Män
18-50 år, 12000
50 +,         11000

Källa: Keep walking

Jag kommer att få ligga i som sjutton för att klara 11000 steg!!!
1 Camilliondollar Baby:

skriven

Jäklar, jag skulle få gå 12000 steg. Skulle behöva gå flera mil, för att komma upp i det antalet.

2 My:

skriven

Hjälp! Och jag måste få ihop 12000...men iofs det får jag nog...
Och sorry jag missade din födelsedag! Stort grattis i efterskott!

3 Margaretha:

skriven

Men stackars er , har ni mist mamma ko oxå....så trist. Men det är klart att har man djur så vet man att det inte är så rosenrött alltid....
Jo du stegräknare är ett bra sätt att kolla motionsgraden på....När jag har kommit hem från en arbetrdag har jag oftast gått över 10000 steg....skönt att inte sitta vis en dator hela dagen....Kram
Margaretha

4 Helena:

skriven

Det var ju bra. Då ska maken och jag hålla samma tempo, 11000 steg :0)
*kram*

5 Veronica:

skriven

Jag som inte ens i närheten av det :O

6 Vonny!:

skriven

Håller med! Jag får verkligen kämpa för att komma upp i typ 8 000 steg/per dag. Men kanske blir fler steg nu när golfsäsongen kommer igång igen.

7 Bim H-D:

skriven

Ja, ut med dig, hihihi... hm, ligga i som en rem kan alltså få en ny betydelse :p
Hm - tur jag inte har en stegräknare, japp ;)
Må så grankott - någon som redan visste siffrorna ;)

8 linda:

skriven

Det vi eftersträvar är att gå 10000 steg om dagen...*L*
OCH VI ÖKAR JU LITE OCH LITE...
nästa vecka kör vi 8500 steg också..
men veckan efter kör vi 9000 steg...
så till sommaren...då är vi uppe i 10000 eller 11000!
I morgon kör vi!

9 Camilla:

skriven

Oj dubbelsuck. Jag trodde att det räckte med 10000 steg..men jag ser att jag måste gå tusen till....:-)

10 Camilla:

skriven

Ja det är det verkligen. Men jag har ju lite gratishjälp med dom på mitt jobb. Jag avverkar ca 7-8000 steg bara där.. det är tur det. Annars skulle jag nog knappast lyckas:-)

Kommentera här: