Inte som jag tänkt mig

Den här eftermiddagen och kvällen blev inte alls som jag tänkt mig. Planen var att prata på MSN, blogga, äta middag med A, se på tv, tända ett ljus för Engla...men inget av det blev av.
I stället har vi i 4 timmar försökt hjälpa en kviga att få ut en kalv...den satt stenhårt fast och vi var 4 personer som fick hjälpas åt för att dra ut den. Till slut kom den ut men nu är både kvigan och kalven så medtagna så vi vet inte om dom kommer att klara sig. Veterinären har varit här också men det är inte så mycket man kan göra mer än att behandla kvigan med smärtstillande och inflammationshämmande och se till att både två håller sig varma. Natten kommer alltså inte att tillbringas sovandes utan det blir till att försöka få dessa två att överleva. Just nu är vi inne en timme men ska snart ut igen...så kommer nog natten att se ut för oss men man gör så klart allt man kan för att dom ska överleva.

image1505
1 Johanna:

skriven

hoppas de klarar sig! kram

2 Jen:

skriven

Usch va jobbigt. Hoppas verkligen att båda klarar sig.
Lycka till.

3 Nettan:

skriven

Här håller vi både tummar och tassar för att det ska gå bra !

Kram Nettan

4 Annsingen:

skriven

God morgon! Usch då! Hopppas allt gick bra till slut!

5 Gabbi:

skriven

Morning gumman..Jag hoppas att det gått bra med dom små liven?! Lycka till!!
Kramen...

Förresetn släng hit, så jag kan adda dig på msn...

6 Nilla:

skriven

God morgon...de brukar vara sega så det går nog bra..minns många såna nätter med vak helst när kvigorna skulle till...jag jobbade med kor i 12 år så dra ut kalvarna har man gjort men har aldrig vart med att 4 man behövts..hoppas att det går bra..kram på dej

7 LillaNisse:

skriven

Good Morning
Hopppas att allt gått bra med kalven och kvigan och att ni fått sova någonting i alla fall.
Ha en bra dag.

Kram

8 A:

skriven

Nämen usch vad tråkigt gumman....
Hoppas verkligen att de klarar sig.
Massa kramar till er

9 Sus i dus en desperat lyxhustru!:

skriven

Ja det lät ju inte så kul! Hoppas att de klarar sig nu då! Håller tummarna!

Kram Sus

10 My:

skriven

Hoppas de klarar sig och mår bra nu...och du måste va helt slut, sov nu, kram!

11 kats:

skriven

Hoppas verkligen de klarade sig... Ni har gjort vad ni kunnat... hoppas natten blev ok ändå trots allt....

12 synne:

skriven

Jag hoppas det går bra med både mor och barn....
Såg din uppmaning och ljus brann hos oss och faktiskt hos alla grannar här med. Vi är fyra hus på gården.
Så här i Norge har Engla fått folk att reagera.
Hoppas hon fått frid nu.

Hoppas du mår bättre med....
Kram Synne.

13 Annsingen:

skriven

Hur har det gått då??

14 Annsingen:

skriven

Nämen fy så sorgligt! Hoppas det går bra! KRAM!

15 Cajsa:

skriven

Ojdå, hoppas verkligen att allting går/gick bra. =/

16 Inger Maryissa:

skriven

Oj, så tråkigt att det blev så besvärligt för kvigan och kalven, och att de inte mår bra.
Hoppas de klarar sig.
Och kan tänka mig att ni är oroliga.
Kram

17 Mia:

skriven

NEJ! Vad jobbigt, för er, för djuren...håller tummarna!

18 Camilla:

skriven

Ja fy så trist. Jag hoppas att dom klarar sig.

19 Vonny!:

skriven

Hoppas dom klarar sig.

20 Anja:

skriven

I LOVE THIS PAGE. IT LOOKS REALLY NICE. KEEP IT UP

Kommentera här: