Dagens middag

I dag har vi testat ett recept som jag lånat hos min blogg-vän Qristall, det var RIKTIGT SMASKENS!!

Ädelostfylld lövbiff

 

4 portioner

8 tunna lövbiffar

smör till stekning

salt och svartpeppar

Fyllning:

100 g gorgonzola

5 msk lätt creme fraiche

1 liten purjolök

1 gul paprika

Mosa osten med creme fraiche till en krämig konsistens

Tärna paprikan och skär purjon i skivor

Blanda paprikan med fyllningen

Fräs purjon och rör ner i fyllningen

Stek köttet hastigt i ganska het stekpanna, salta och peppra

Låt allt kött puttra i stekpannan ca 10-15 minuter

Fyll dem med ostmassan, rulla ihop och lägg upp på fat

 

Serveras med pressad potatis eller röstikroketter och en god sallad

 

1 Annsingen:

skriven

Det är min systersons fru som gör dom! :)) anja72.blogg.se.

2 Åsa.S:

skriven

Ja, det lät riktigt gott det där... tack för tipset!

Här blev det snitzel o pommes i dag. snabbt o lätt

3 kats:

skriven

Så gott det verkar...



Jag kan mycket väl tänka mig att det är någon form av salt eller mineral brist... man blir ju lätt uttårkad av att dricka ..fniss.. det lät ju kul... men du förstår säkert:-) så jag tror din teori är rätt.. se till att dricka mycket vatten innan du går till sängs...:-))



gick inte att komentera tidigare inlägg... vet inte vad det var för fel... jag som är snurrig kanske.



må gott

4 Annica:

skriven

Hej!

Ja nog kan jag sälja om det är någon som vill köpa förstås! L

5 Annica:

skriven

Allkonstnär? Jaha. Det är det jag ska skriva på visitkorten! L

Jag gillar att "skapa". Och får jag bara tid och fria händer så gillar jag att göra tårtor. Men med "krav" jobbar jag sämre.

Jag har en hemsida för smyckena där du kan kolla lite om du vill.

www.silverskrinet.info.se

Är det något du fastnar för så hör av dig. Form och färg går alltid att kombinera. Så lås dig inte vid vad som finns på sidan. Det är bara ett urval av saker jag gjort. Och jag har altså inget lager utan jag gör när någon vill ha. Därför blir varje smycke helt unikt.

Ha det så gott!

/Annica

6 Leanderoda:

skriven

Really enjoy your website. Thank You.

Kommentera här: