24 frågor om bloggande

Här kommer mina svar =)

01. Hur länge har du bloggat?
Sen 24 mars 2007.

02. Hur såg din bild av bloggar/bloggare ut innan du själv började blogga?
Jag trodde att det var mest unga tjejer som bloggade.

03. Vilken var den första blogg du förälskade dig i?
Jag är inte förälskad i någon blogg men det finns många jag tycker mycket om, en av mina allra äldsta blogg-vänner är Qristall.


04. Hur känner du inför dina första blogginlägg, när du såhär i efterhand läser dem?
Då var jag nog lite "osäker och stapplande".

05. Hur många bloggar återvänder du till regelbundet som läsare?
25-30 stycken är det ?MINST.

06. Av de bloggar du läser, hur många procent är dagboksbloggar och hur många är ämnesbloggar (t ex teknikbloggar, modebloggar, politiska bloggar)?
Jag läser bara dagboksbloggar.

07. Nämn en bloggare som verkar väldigt olik dig, vars blogg du tycker om.
Freddeland,min enda manliga blogg-vän. (lösenordsskyddad blogg)

08. Nämn en bloggare som verkar väldigt lik dig, vars blogg du tycker om.
Mina favorit-bloggare platsar här, ni vet vilka ni är ;)

09. Vad tycker dina närmaste om att du bloggar?
A tycker att jag sitter alldeles för mycket i blogg-världen,fast han vet nog inte att jag skriver lika mycket som jag läser... ;)

10. Tycker folk som känner dig att du är dig själv i din blogg?
Jag har ingen aning faktiskt,vet bara en jag känner som läser min blogg och vi har inte pratar om det.

11. Har du hittat en fungerande gräns för hur privat du vill vara i din blogg, eller tänjs den gränsen hela tiden?
Har valt att vara anonym, men visst blir det så att gränsen tänjs eftersom.

12. Nämn några saker som du aldrig bloggar om, och varför.
Jag kan inte komma på något så här direkt som jag inte kan tänka mig att blogga om ifall jag skulle känna för det. Tystnadsplikten på jobbet kan jag självklart inte bryta men min privatliv kan jag blogga fritt kring om jag vill.

13. I vilken utsträckning bloggar du för att få bekräftelse, tror du?
Att bli bekräftad via kommentarer är absolut halva nöjet med att blogga.

14. Tror du att man kan lära känna en person genom att läsa hennes/hans blogg?
Jag tror att man kan lära känna en person till kanske 85 % genom bloggen men för att verkligen känna varandra så är det nog en förutsättning att man träffas också.

15. Har du träffat folk IRL (in real life) efter att ha fått kontakt med dem via bloggen?
Nej det har inte blivit så ännu i alla fall. Säg till om ni har vägarna förbi!!

16. Tror du att det kan vara skadligt för vissa personer att blogga?
Allt kan vara skadligt för någon men rent generellt så tror jag inte det.

17. Har du någonsin blivit sårad av någonting som skrivits till/om dig i kommentarer eller i andra bloggar?
Nej.

18. Har du själv skrivit saker du ångrar i din egen eller andras bloggar?
Nej.
19. Hur ser bloggandets nackdelar ut, för dig?
Det tar mycket tid?.

20. Tror du att du fortfarande bloggar om två år? I sådana fall: Tror du att ditt bloggande har förändrats då?
Som det känns idag så vill jag fortsätta och i så fall blir det nog samma "koncept".

21. Tror du att bloggarna har (eller kommer att ha) någon inverkan på vår kultur, eller är de en grupp människor som mest påverkar varandra?
Så är det väl redan.

22. Kan du sammanfatta kort vad ditt bloggskrivande har betytt för dig?
Ett sätt att möta intressanta människor och att skriva dagbok.

23. Kan du sammanfatta kort vad bloggläsandet har betytt för dig?
Vänskap, skratt, gråt, igenkännande, lärt mig nya saker.

24. Nämn 5 bloggare som du vill ska svara på enkäten.
Du som vill och orkar, häng på!!!

1 My:

skriven

Kul att läsa!

2 Falklinea:

skriven

Excellent site.

Kommentera här: