Utan nikotin




Min gubbe började snusa när han var 11 år och han fyller 50 nästa år så i 39 år har han snusat.
Om han blir utan snus är det en katastrof, han har snus under läppen alla dygnets vakna timmar.
I morse när jag kommer hem berättar han att han bytt till nikotinfri snus, sk örtsnus.
Han har alltså varit utan nikotin sen 17.00 igår.
Nu börjar det märkas...
Om jag är sur och irriterad vid PMS så är det förmodligen bara en barnlek mot hur gubben kommer att bli när han varit utan nikotin i 3-4 dygn, han är redan lättirriterad som sjutton.
Det här kommer troligtvis inte att bli roligt men jag hoppas verkligen att han fixar det.
Jag ska göra mitt bästa för att stötta honom.
Men det kommer nog inte att bli lätt......
1 Åsa.S:

skriven

åh, du lär inte få det lätt....
lycka till med maken ändå! (Vad duktig han är)

2 Mia:

skriven

Stark gjort, hoppas det går bra också!

3 Åsa:

skriven

Usch!! vet hur svårt det är då jag rökt sen jag var 13 o e 38 idag..inte det lättaste! Men jag håller tummarna o önskar "guben" lycka till!!

4 Vaniljis:

skriven

Varit rökfri i 3 år snart. Har han väl bestämt sig blir det bra tror jag. Men jag är fortfarande röksugen ibland.

5 ejmis:

skriven

Åsa.S: Det blir nog till att bita sig i tungan många gånger...
Mia: Jag håller tummarna!
Åsa: Jag har också varit rökare men slutade för 13 år sedan.
Vaniljis: Jag slutade för 13 år sen och visst kan jag fortfarande känna sug ibland.

6 Lotta:

skriven

Starkt av honom att försöka efter så många år. Jag slutade röka för tre år sen, började när jag var 13.

7 My:

skriven

Bra jobbat! Det gäller att bestämma sig! Min gubbe snusade i över 15 år, och bara bestämde sig en vacker dag att han skulle lägga av. Det gick bra, konstigt nog....humöret gick att leva med med :)

8 Jenny:

skriven

Hoppas att det går bra för honom. Min man har försökt sluta röka några gånger och det har varit ett litet helvete. Nästa gång ska jag hyra en stuga på kalfjället åt honom...
Lycka till båda två!!!

9 Annelie:

skriven

Önskar honom lycka till=) Humöret vänder efter ett litet tag och örtsnuset är nog bra....någonting under läppen;-)
Ha en fin fredag!

Kommentera här: