Minuspoäng



Gubben var verkligen överförfriskad igår och han är hemskt bakfull idag...det här gillar jag verkligen inte!!!
Alla mina känslor sen barndomen "ploppar upp" vid sådana här tillfällen och det är jobbigt.
( för dom som inte redan vet så är jag uppvuxen i ett alkoholisthem)
Även om jag kan sätta ord på och förstå mina känslor idag så är dom fortfarande lika jobbiga när dom kommer.
Bara lukten av bakfylla kan få mig illamående...det är en speciell doft som bara finns när någon har konsumerat riktigt mycket alkohol...ja idag får gubben tyvärr minuspoäng av mig.....
1 Mimi:

skriven

Oj inte trevligt alls... Min pappa söp ihjäl sig men ändå dricker jag vin då och då :-(. Men jag dricker med måtta. Oftast i alla fall...
Kram Mimi

2 ejmis:

skriven

Mimi: Jag dricker också men det är 999 gånger av 1000 med måtta...har vi ungefär samma uppväxtförhållanden tro..?? Min pappa lever fortfarande men vi har MYCKET lite kontakt..

3 My:

skriven

Åå vet precis hur det är! Samma här, min make slocknade i soffan igår efter nån öl för mycket, gjorde mig skitsur! Så jäkla onödigt...

4 ejmis:

skriven

My: Onödigt var rätta ordet!!

5 Vaniljis:

skriven

Ja, skillnad när man är ute tycker jag eller man är på fest. Utan barn. Inte bara hemma. Man blir så himla trött, slö och belastar den andra. Min far söp ihjäl sig. Och han dog av "trasig" lever. Tyvärr fick jag aldrig chansen att lära känna honom - kanske lika bra det. Mitt ex var periodare och notorisk tjejflirtare så det är därför han är mitt ex. Doften är speciell och jag kan känna när någon druckit. Direkt. Får också dåliga vibbar av stanken....

6 ejmis:

skriven

Vaniljis: Då är vi lite i "samma båt" då...Kram!

7 Pia:

skriven

Vi är nog många i den där båten! Huvudsaken att vi inte ror i samma riktning som dom.

8 Anonym:

skriven

Pia: Du har så rätt..

9 Miriam:

skriven

Jorå, jag sitter också och trängs i den där båten...full med taskiga minnen... Som tur är - just minnen!
varma tankar och kramar

10 Helen:

skriven

Ja det är ite trevligt alls, tråkigt det där med att du inte hann o lära känna din pappa. Har lite erfarenhet själv iom att min svärfar oxå är alkoholist. Har bara massa dåliga minne av homnom när han säger massa elakheter o är dum till barnen, då går jag i taket. Undra hur många gånger jag har skällt ut honom, det går inte o räkna. Tyvärr fick han både hjärtinfarkt o hjärnblödning precis när han fyllt 50 så han fick väl en del skador där.

11 Pia lotta ( Kaffebönan):

skriven

Usch ja den där alkoholen kan verkligen ställa till det.. har själv varit gift med två stycken
som hade problem.. tur jag tog mig ur det där, för hur många gånger hörde man inte ångesten bakefter.. fast i bakfullan.. och hur många förlåt.. näd det där köper jag inte längre.. man kan spotta på en sten..
Nu har jag det kanon utan en supande karl.. både han och jag är inte absolutister.. långt ifrån, men med måtta och vid lämpliga tillfällen.. annars blir det Kaffe.. så gott:-)
Ha de och joppas på du får en bättring det är du som bestämmer över ditt liv..

12 Mija:

skriven

Hur har jagkunnat missa det här inlägget och den här kategorin? Vi har tydligen mer gemensamt än hästarna....

13 Edvardadele:

skriven

Great site. Keep doing.

Kommentera här: